Učitelj
Педагошки преглед 385
Школу Високих Педагошких Студија сматрамо за паметну и корисну установу. У овом погледу могли би и ми да пођемо за браћом Чесима. И наше Југословенско Учитељско Удружење требало би да поради на оснивању једне такве, од државе независне институције, у којој би предавале наше најбоље педагошке снаге, у.којој би учитељи из Београда, _ Земуна, Панчева па и из дубљих крајева наше државе проширили своје педагошко образовање, где би се упознали са научним радом и научним методама на пољу педагогике и њених помоћних наука и у којој би се постепено створила југословенска педагогика и психологија нашега троименога народа.
Што се тиче другога задатка Чешке више педагошке школе ми нисмо зато да се наставници грађанских школа спремају на Педагошким курсевима и рудиментима од виших педагошких школа. Ми пледирамо за то да се учитељи основних школа регрутују из Педагошке Академије и наставници свих средњих школа из Педагошкога факултета на Универзитету. Писац ових редака спрема веће дело о овим двема институцијама и када буде оно угледало света читаоци ће имати прилике да се упознаду са организацијом тих институција,
Литература: Зкоја Visokych Studi Pedagogickych v Praze; Všeobecny žad Studijni škol vysokych studii pedagogickih v Praze a v Brne; Statut škol vysokych Studii pedagogickych v Praze a v Brne, Statut vysokoškolskych kursu pro vidćlani kandidštu učiteljstvi na školach meštanskych; Piždagogium in Wien. Jahresbericht fur das Schuljahr 1916—1917;
Первве шаги Педагогическоћ Академин — A Нечаевђ, ШП, Ежегодникђ Експерименталњнојђ Педагогики 1910, г:; Pierre Bobet, UL Institut I. L Rousseau — Geneve, 1917;
Institut Buls — Temples — Ecole Supćrieure de Pedagogie; D-r J. Искруљев, Институт за Експ. Педаг, и Експ. Психолог, у Лајпцигу, Нар. просвета 1923, г; Рговгатте des conditions admission aux Ecoles Normales Superieres de Еошепоу-аих Roses et de Saint Cloud, Paris.
~
Учитељ 6