Učitelj

О потреби учитељске књижнице - 453

поменуте потребег Размишљајући о томе Управа Секције Алексиначког Учит. Друштва, у коме је читан овај реферат нашла је као неопходну нужност, да друговима изнесе на претресање: заснивање књижнице учитеља-ца среза Алексиначког и Моравског. Она тиме жели да и видно документује живот наше организације, која има потребе да се испољава у свима прав цима, које нас гоне циљу и што ближој и потпунијој целини. Она жели: да овим видним документом, створи још једно средство више, које ће нас међусобно спајати, приближавати и упућивати, разменом мисли у једном правцу и тежњи, да нашу организацију начинимо што чвршћом, што стабилнијом.

Нарочито данашње прилике, како за учитеља тако и 82 народну школу, веома се мучне и тешке. Школе су још сведоци дивљачке пљачке бугарских разбојника а учитељ је позван да и у тим опљачканим и оштећеним домовима нзродним шири писменост и знање. Школа му не даје никаквог материјала за то, прератне богате књижнице су спаљене или разнете; књиге су за појединца данас тако скупе, да је готово искључена свака могућност да се набаве. Но и томе може се наћи лека; ако је драга воља свију нас довољно јака, срества су у нашим рукама. Што не може појединац, моћи ће целива,

Имајући у виду то, ова управа дошла је на идеју да се позове на солидарност свих другова ове секције, да својом сарадњом омогућимо заснивање: „Кљижнице учитеља-ца ове секције“. У просторијама „Вежбаоница“ а под надзором и руковањем секцијске управе.

Полазећи са гледишта; да никада потреба учитељске књижнице није била већа но данас, када су књиге постале тако скупе, као и пред потребом да својом саморадњом и усаврша вањем надокнадимо сву ону празнину, која се појавила у нашем стручном и књижевном образовању. Има се разлога падати: да ће наша секција бити у стању да оствари једву тако корисну замисао.

После овога начелног претреса о оснивању учитељске · књижнице, најглавнија је ствгр побринути се за материјална срества. Финансијско је питање, код свих приватних културних установа једно од најтежих питања. Код књижница је та тешкоћа још тежа, јер у нас књига још није толико омиљсна и још није довољно цењеиа. Неа користе никакве лепе идеје ни планови, нити ма какво одушевљење, ако књижница нема