Učitelj

О потреби учитељске књижнице 455

Сем тога, не треба губити из вида, да би нас ове установе неоцењено помагале и при нашем организовању. Кала би ми имали нечега стварног да нас везује на свом месту, ми би се могли много лакше окупљати и наши би састанци били многобројнији и сређенији, јер би по средини стајала, не празна игра речи но материјална добра, која су својина свију нас и о којима ћемо морати бити заинтересовани.

Износећи ову идеју оставља се скупу да је претресе, допуни и прими ако је у начелу сагласан да је оснивање књижнице, потребно за учитеље-це наше секције.

Посло овога могло би бити још речи о: уређењу књижнице и доношењу правила; зашто би се морао изабрати нарочити одбор који би ова питања разрадио.

ИЗ ШНОЛСОНОГ РАДА

Арсеније Ђ. Јовановић, — Христифор.

Предавање о сумпору

(Раввојно-излагачки поступак).

Циљ: Овога часа учићемо о минералу од кога се праве жижице и барут. О чему ћемо учити» Кажи ти! — Ти!

Анализа: Шта је ово децо — Зашта нам служи жижицаг — Кад палимо жижицу2 — Како палимо жижицу2г — Шта палимо жижицом> У чему држимо жижицег — Заштор

(Затим изнети барут — крупан и ситан — и. питати:) Шта је ово децог — Какав је барут по боји А по укусуг А мирисуг — А кад се запалиг (Све ово ако деца не знају — прво извести пред децом), За шта ће нам барутр Још за штог А зашта на служе пушке и топовиг — Хоћемо ли и ми да бранимо отаџбинуг А кадаг

ЈЕ

Синтеза: О чему, рекосмо, да ће мо овога часа учитиг — Ти! (Изнети сумпор у шипци и питати): Шта је ово децог Какав је сумпор по бојиг (Затим изнети сумпор у прашку). А шта је овог — Какав је овај по боји По чему се разликују