Učitelj
Из школског рада ј 458
ден
На ваздуху се не мења. На ватри гори плавкастим пламеном. Пушта загушљив дим. Сумпор је отрован. Има електрицитета у себи. Вади се из земље чист или помешан с другим рудама. Пречишћава се топљењем у пећи. Употребљава се за прављање барута и жижица. За бељење тканина и сламних шешира. За кађење буради. За кађење соба у којима има бува и стеница и клица заразних болести. (Све ове тачне дечје одговоре записати на табли, ако то већ приликом синтеза није учињено). Извадите вежбанке — бележнице и напишите ово на њима, па код куће да се добро научи.
Примена: Пропитивање целокупнога градива о сумпору, довођење у везу са одговарајућим чланком у читанци, писмени «састав, цртање и т. д.
ИЗ ШНОЛСОНОГ ЖИВОТА
Mato Гоугак, — Меј. Огдеуас. Novi predsjednik.
Užurbanost je u trećem razredu bivala sve veća svakim danom, što smo se više Mližili suboti. Dosadašnji predsjednik „Samouprave“ frećega razreda — Ilija, izvrstan račundžija, uzorna ponašanja, blage duše, izabran do nedavna jednoglasno za predsjednika zbog svoje hladnokrvnosti, razboritosti i takta — gubio ie u zadnje vrijeme autoritet: jašili su ga, nazivali ga „medom“, a zloglasni ga Josip udario i šakom po nosu, navodno „iz šale“... Riba od glave smrdi... On nije imao više snage upravljati — sve je popustilo. Prašina, nečista soba; u školu dolaze mnogo prljaviji. „Reduše“ se ulijenile, čiste samo oko sebe. Divljaštvo preotelo maha. Smisao za dobro zajednice — nestao! Sebičnost porasla. Tužakaju se i natežu za trice. Gospodinu učitelju dosađuju sa mizernim i bljutavim sitnicama. Treba tome stati na kraj! „Zdraviji elementi“ nemogu to da podnose. Učitelj sve strpljivo trpi, akoprem sve dobro opaža. Na kome je krivnja? Teško ie to rasuditi ovim mozgom malim. Zar ona polovica, sklona divliaštvu? Ne. Ta oni su se u početku i te kako lijepo popvav-
3*