Učitelj
548 У чист бо
свој рад да не клоне духом, ако му не пође од руке, као што је мислио. Са стрпљењем је у вези и смиреност, која се такође у Бога нада, у његову помоћ. Ту се има на уму, да,
макар како добро човек буде обрађивао своје поље, макар .
како га посејао — опет благослов од Бога долази.
Де Жерандо: „Сретан је онај наставник, који налази у свом срцу религијско одушевљење и загрејава се просвећеним искреним осећањем верским! Како су му свете све његове дужности, како су му лаке! Какву неописану радост он тада осећа, вршећи их! Како се због тога шири круг његових појмова и предувиђавности. Каквом се новом светлошћу он обасјава! Како са више тачке он посматра своје васпитање! Како су му драгоцена деца, за које се брине! Са каквом их искреношћу и очинскесм љубављу к себи привлачи! Колику вишу цену добијају у његовим очима обавезе његове службе, и како ће због тога он бити унутрашње задовољан и награђен због оданости према свом послу“.
„Успех наставников највише зависи од његовог карактера. Узалуд ћете ви установити ред, понављати правило, умножавати захтеве и награде — ништа вам од тога не може 32менити ону невидљиву, прикривену власт, коју вам једино може
"дати ваш лични карактер“. -
Дитес: „Добар учитељ високо цени и воли свој позив, Ко не прима на себе школске дужности из унутрашње побуде и топле преданости ка образовању народном и његовом подмлатку; ко се не осећа у тој области срећан — тај не може ни вршити предузети посао са пуном вољом и добрим успехом“.
Келнер: „Сталност је необично јако средство, без кога не може ни васпитање бити правилно, без кога никада ученик неће осетити потребно уважење према наредбама учитељевим“.
В. А Жуковски: „Човеку који се прима да буде васпитач дечји, потребно је да има моралну чистоту и у исто време треба да буде образован човек“.
Др. В. Бакић: „Сваки је наставник, више или мање, реформатор друштвени. Да би ову улогу могао достојно вршити, потребни су му: солидна научна и стручна спрема, свестрано | познавање друштва у кои живи, и енергичан моралан карактер његове личности“.