Učitelj

ПН ИН а a Oe ПИ. ИЕ И Ата АЕ

536 : Учитељ

Школска је табла за прегледно писање, али служи и деци за писање. За децу је теже писати по табли него по таблици јер се при писању креће цела рука, док у писању по таблици само прсти,

За шчитавање имамо Кинематографски апарат, а могуће је да ће нам г. Марић какву новину пружити

Шчитавање j је сукцесија гласова добивена читањем слова, Стара. је школа тражила, да дете прегледа слова неке речи, па да је гласно изговоре. — Сриче „у себи“... Доцније су речи делили на слогове рачунајући да су слогови RDEPNLJRI O. При

„овоме читању о естетици и логици нема ни говора. Једно мучење деце и ништа више. Чућете од по неког наставника да се жали, како му деца у ШијУ разреду сричу. Рђаву 9CrOPy у ! равреду тешко је поправити.

Осим гласника има и сугласника које можемо при изгоBOPy отегнути ИН гласа како се који изговара. У речи „со“ амијин глас „с“ можемо отегнути дотле, док не удесимо уста за глас „о“; ветров глас „в“ можемо гласно пуштати докле глас не ослободимо изговором „о“ за -реч „во“. Ако се глас спречи уснама и пропусти кроз нос за „м“, можемо 5 отегнути док усне не отворимо за „а“ да изговоримо „ма“ У другом у ако се глас језиком спречи изговор изговараћемо „на“ и т.д. Јасни су сугласници у ствари гласници спречени при изговору носом или којим делом уста. Код њих нема јеровања већ се са гласником само појачавају. Номи њих има тако кратких и ако се са гласом из гласница изговарају, да у говору чине као препаде, Они се могу назвати праскави гласови, и са њима посао иде мало теже. У томе се треба помоћи одговарајућим муклим сугласником.

Ако је гласовна настава правилно изведена, и деца су гласове запамтила онако, како их треба изговорити; извежбала се у сливању слогова, онда су траке и филмови за сукцесију слова са свим излишне.

Слогове и речи деца читају, управо шчитавају, са словорице и табле, за тим их преписују на своје таблице, па их опет читају, У томе се послу деца успособљавају у читању, Па зашто не би ту своју способност окушала на истинској књизи Буквар им је најподеснији јер садржином одговора претходним радњама.

а