Učitelj

УЧИТЕЉ

Јуни 1924. | БЕОГРАД "Св. 10. Год. ЈУ.

Какве треба да су нам читанке,“)

Министарство Просвете расписало је стечај за израду "буквара и читанака за народне школе за целу Краљевину. Рок стечају истекао је 1. априла ове године. Главни Просветни Савет изабрао је већ и комисије за преглед поднесених дела, и оне ће ускоро отпочети рад.

Како је ово питање о изради буквара и читанака веома важно и засеца у један од најглавнијих проблема наставе матерњег језика у народној школи, потребно је да се и у нашој «стручној штампи чује реч о њему, и изнесу мишљења на којим основама треба да буду израђени уџбеници матерњег језика у нар. школама, и најглавнији принципи који треба да «су у њима заступљени према захтевима сувремене дидактике и практичних потреба наших. То је нужно и због тога, што је уопште о томе проблему у нашој стручној литератури мало писано; а, сем тога, и у самим основама расписаног стечаја нису изнесена подробнија гледишта и принципи на којима треба да се раде буквари и читанке, већ је то само у општим цртама одређено. | |

Ми ћемо у овоме чланку за сада изнети своје гледиште о читанкама, а у наредноме броју проговорићемо коју и о' буквару.

Чатанка је најглавније средство за целокупну наставу, а нарочито за наставу матерњег језика и књижевности. Она је,

може се рећи, темељ на коме се оснива већина наставних

предмета, и важно васпитно средство којим се утиче на свестрани развитак васпитаника. Стога брига о њеном уређењу спада у најозбиљније послове школскога васпитања. Читанка

#%) Пуштамо овај чланак, са жељом да се чује још који стручни и

објективни глас о овоме тако важном и актуелном питању. — Уредн..