Učitelj
УЧИТЕЉ
Јуни 1924. | БЕОГРАД "Св. 10. Год. ЈУ.
Какве треба да су нам читанке,“)
Министарство Просвете расписало је стечај за израду "буквара и читанака за народне школе за целу Краљевину. Рок стечају истекао је 1. априла ове године. Главни Просветни Савет изабрао је већ и комисије за преглед поднесених дела, и оне ће ускоро отпочети рад.
Како је ово питање о изради буквара и читанака веома важно и засеца у један од најглавнијих проблема наставе матерњег језика у народној школи, потребно је да се и у нашој «стручној штампи чује реч о њему, и изнесу мишљења на којим основама треба да буду израђени уџбеници матерњег језика у нар. школама, и најглавнији принципи који треба да «су у њима заступљени према захтевима сувремене дидактике и практичних потреба наших. То је нужно и због тога, што је уопште о томе проблему у нашој стручној литератури мало писано; а, сем тога, и у самим основама расписаног стечаја нису изнесена подробнија гледишта и принципи на којима треба да се раде буквари и читанке, већ је то само у општим цртама одређено. | |
Ми ћемо у овоме чланку за сада изнети своје гледиште о читанкама, а у наредноме броју проговорићемо коју и о' буквару.
Чатанка је најглавније средство за целокупну наставу, а нарочито за наставу матерњег језика и књижевности. Она је,
може се рећи, темељ на коме се оснива већина наставних
предмета, и важно васпитно средство којим се утиче на свестрани развитак васпитаника. Стога брига о њеном уређењу спада у најозбиљније послове школскога васпитања. Читанка
#%) Пуштамо овај чланак, са жељом да се чује још који стручни и
објективни глас о овоме тако важном и актуелном питању. — Уредн..
1»