Učitelj

Из експерименталне психологије 725

Пеихолошки и педагошки елементи, које треба ради што потпунијег познавања детета испитивати, кроз њих се опажају. Ту су, у њима, способности и погледи на будућност. Будући грађани и држављани, кроз њих снују планове. И, зато, многоструки рад, који је у оба педагошка света започела експериментална метода у психологији и педагогији, када би и на ово поље што чешће свраћала пожела би добрих успеха који "би од неоцењиве вредности били за свакога, који се било теоријски, било практично интересује дететом.

ПЕДАГОШНИ ПРЕГЛЕД Радиша М. Стефановић— Браничево.

Дечја забавишта y Италији,

У Италнји постоје дечја пола основана по систему Апортијевом, Фребеловом и систему Монтесори.

1. Апортијев систем основао је Феранте Апорти (1791—1858) који је са себе бацио калуђерску ризу, одао се изучавању пе„Ддагогике и философије и постао први професор педагогике на универзитету у Болоњи. Рођен у сиротињској кући, највећој беди и немаштини, он се увек сећао свога дечјег доба и увек жалио децу, која су била исте судбине као и он. Зато се је њима и посветио и 1827 године основао је један азилу Кремони за децу сиротанг, да у њему васпитава ум, срце и тело путем згодне дисциплине и сигурних економских фактора. Радећи у том азилу, он је у пракси изводио своја пегошка начела и брзо установио свој систем за отварање дечјих забавишта. По његовом систему циљ је дечјих за"бовишта. "1. Сместити у једну зграду сву радничку децу и васпи__тавати их целога дана, док су им родитељи на раду.

2. На тај начин спасавају се деца од беспосличења и рђавих примера кад су остављена сама себи.

3. Ослободити родитеље од бриге за децу док су на раду, како би боље и сигурније радили.