Učitelj
Књижевни преглед 741
Ф. Шнеерсон. Психолотил интимног жизни ребенка, 1923. г. 89, стр. 400, цена 47 дин.
Ученик чувеног руског психопатолога В. М. Бехћерева, унив. професор Шанерсон, у овоме своме обилном и документованом делу износи своје нове експерименталне податке, које је добио радећи у семинару за психологију и психофизиолотију детињства у Кијеву.
Први део бави се психологијом емоције пи фантазије. Ту су укратко изнети теоретички основи метода и принципа испитивања, чијим се подробним описима бави други део ове «књиге, Трећи део је посвећен теорији пдезије детињства, а четврти емоционалном стварању психички неморалног детета
Као што се из самога наслова књиге види ово дело не претставља потпун систем дечје психологије. Али оно ипак опширно са изобиљем материала објашњава психологију најнејаснијег дела дечје душе: емоције и фантазије. — Зар сеу последње време не прави велика повика на педагошки интелектуализам и волунтаризам, а у корист педагошког емоционглизма, управо у корист равноправности сва три ова елемента дечје душе. |
Како је најновија литература психолошка сиромашна делима ове врсте, а покушај проф. Шнерсона објашњава многе нејасне ствари и баца на њих нову светлост за будућа испитивања — то се ово дело најтоплије препоручује, нарочито учитељима, који хоће боље да познаду материал — дете, са којом раде.
*
А. Веленко. Обшцественкње центре и народнее дома в Сев Америке, 1923, 89, стр. 291, цена 62 динара.
Колосалан социални рад разноврсних организација у С А. Др. заиста заслужује пажње и од наше стране, Ми смо под утицајем круте школске педагогике научили да гледамо на рад разноврсних организација са неке висине, чак се према некима повлашћују негативно, или бар нешто песимистички. Међутим богата у сваком погледу Америка, увлачи чак и у своје основне школе најразноврснија удружења, — која наравски потпомажу допуњавају школски рад, а делом дете се бави. више радом у тим друштвима, него у самој школи, Само због ових разлога ово дело заслужује пажње, тим пре што је ово дело писао аутор специјалиста у овој струци,