Učitelj
570 Учитељ
сциплинама, које су у вези са науком о васпитању. Институт“ је дакле, једна висока школа и у исто време центар за научна» истраживања и решавање психолошких и педагошких проблема.. Настава је више практичног карактера и предавања су у вези“ са радом у лабараторијуму. Уз Институт се налази и један“ васпитни завод (врста школе) за децу од 3 до 8 година, тз. „Мавзоп вез рез“. Ту сви слушаоци долазе у контакт с децом :врше разна посматрања, испитивања и теже да упознају дечји менталитет. Резултати разноврсних анкета: о сну, памћењу, школском оцењивању итд. као и остале научне студије из дечјепсихологије и експерименталне педагошке, Институт редовно. публикује у своме часопису: „!' !тегтефате des ćducaleurs.“ У томе Институту, поред Ог Клапареда, раде још и познати угледни психолози и педагози: Пјер Бове, А. Феријер, Дибоа Дивијар и др. u
И ако су наведени тестови дали добре резултате, ипак_ сам писац излаже и њихове слабе стране. Он их дели на; !. тестове за мерење стеченота знањо; 2. за испитивање способности, и 3. 31 испитивање иншегралне (укупне) интелигенције
И као што Бине има своју теорију о разуму, коју је најбоље изложио у своме знаменитоме делу: „Les 1абез тоdernes:sur les епјап“, — тако исто и Д-р Клапаред овде излаже своју.
У целоме приказаноме делу опажа се богатство идеја и нових, занимљивих података, који су до сада добијени“ у домену (ксперименталне педагогије.
"Ово одлично информативно дело, послужиће као једна добра ручна књига свима педагозима и наставницима у испи:тивању и тачноме одређивању способности код ученика:
Х. п. Милошевић.
Немачки
Dr. Hermann Walsemann, Grundlegende Zahlenlehre. Еге'
Anleitung zur Entwikelung des Zahlenzinnes und Zahleuverstandesi mit Verwendung handli:her Hilfsmittel 1921.
i) Anschaungslehre дег Rechenkunst 41907. Pestalozzis RBechenmethode..
Anschaungs und Denklehre der Zahl. 1913. Versuche iber Zahlbilder.
Па За ња аса