Učitelj
576 __ Учитељ
Према томе Деминичис сматра да педагогика мора напустити искључиво индивидуално гледиште у студији и по„сматрању васпитаника; мора напустити искључиво функцију "наставе и реторичку дискусију 0. формацији индивидуалног. "карактера; напустити све оно што ће сметати идеји колективности; напустити затим традицнје. Монтења, Лока, Русоа и 'Хербарта, који су васпитни факт студирали не обазирући се. нн на шта друго до само на индивуду. Таква индивидуали„стичка педагогика нема ни научног основа, нити социјалне важности већ само продужење оне Платонове и Аристотелове педагогике, која је васпитање удешавала највише према ин- тересима државе. Он зато истиче социјалну педагогику, која једино има научне основице јер базира првенствено на економским и социјалним наукама.
Социјална педагогика студира васпитање као функцију. „природе и друштва и то по природним и социјалним законима; „студира васпитање и са космичког и биолошког гледишта а. "то су први хоризонти, који разликују нову од оне старе педа„гогике, Она хоће да спреми нове генерације, за. друштво је„днакости, правде и солидарности у чему се и састоји морални „императив грађанске свести, Она. хоће да васпита за једно «ново друштво у коме неће бити привилегисаних; у коме се: морални и правни живот удешавају према социјалним принципима; у коме социјална свест није фантазија или симбол већ, „факт; у коме је рад једна социјална потреба за све; у коме „су рад, наука, морал и право спојени. образујући нову хомо„геност живота; у коме човеку није довољно само. хлеба већ и. уживања у лепоти.и свима манифестацијама душе; у коме сви. -људи учествују у јавном животу; у коме је слобода савести и. "мишљења загарантована за све и у коме се народи здружују за образовање једне заједничке породице: човечанства. =
Доминичис. ватим истиче школу као један моћан фактор „за стварање социјалне свести и која има да изврши још доста својих функција. Она има да се брине о моралу и карактеру; тима да ствара акцију за образовање једног радног васпитања; акцију за формацију једног круга идеја неке епохе или кул-.
"туре; акцију за образовање грађана и најсавршенију. социјалну. _ |
„индивидуалност.