Učitelj
Нови покрети у васпитању 663
На исти начин може да се поступа и при предавању историје, веронауке, очигледне наставе, рачуна, геометрије, цртања и ручног рада. Градиво потребно за разрађивање предмета на часовима могу и треба да збирају сами ученици раније, пре часа на коме ће се предавати. За цртање ученици ће спремати предмете из своје околине из геометријске облике и цртеже, хартију и т. д. а тако исто и за остале предмете потребне цртеже, моделе, приче и т. д. Ако ученици нису још добро савладали читање могу им старији читати или причати што из прочитаног о предмету. У разреду се само допуњава, објашњује оно што она не разумеју.
Школа по системи гђе Паркхурст подељена је на т. зв. „лабораторије“ за сваки наставни предмет. То су собе или учионице снабдевене свима потребном наставним средствима за дотични предмет, књигама и осталим потргбама и свака је таква соба поверена надзору једнога учитеља. За време које је одређено за рад ученици-це једног истог разреда распореде се у групе по предметима које жели који ученик да учи и иду у „лабораторије“. На пр. једни иду у лабораторију за природне науке, природо знанство; други за рачун; трећи за географију и т.д. У „лабораторији“ ради сваки ученик сам за се или заједно у групи с другим ученицима под руководством учитеља стручњака за тај предмет — старешине те „лабораторије“.
Од ученика се тражи да воде записке о извршеним радовима. Те записке су основа за методичко раврађивање методске јединице која има да се изучи, Сваки ученик има ручну књижицу за записивање онога штаје из ког предмета научио тако да на крају месеца има јасан преглед онога шта знам шта је научио.
Ученици школе г-ђе Паркхурст раде много више на писменим саставима него што се то обраћа пажња у европским школама: Сваки месечни „договор“ или програм садржи више задатака из дотичног предмета.
Испити ученика су другојачији од наших испита. Њима није циљ да се утврди колико је знања ученик стекао већ колико уме знање да примени и колико користи њим. Испит је услов даљег напредовања ђачког. Он се састоји из 20 усмених