Učitelj
50 Учитељ
1880. год. установио је четворогодишње обавезно школовање. Тада су отворене обавезне четвороразредне основне школе и необавезне проразредне продужне школе, Поред тога било је основано неколико реалки и гимназија. Оне су биле подељене на трогодишња нижа и четворогодишња виша оделења. Женска гимназија у Бугарској имала је 1889. год. само 5 разреда, доцније 6, а затим 7, тек од 1908. изједначена је с потпуном мушком гимназијом.
До 1891. год. народне школе биле су издржаване од стране општина. Општине су и учитеље постављале. Школски одбори су управљали школама, а стручни надзор су водили школски надзорници, који су бирани на три године од стране школских одбора. Године 1891. установљено је обавезно похођење деце од 6—12 година у целој Бугарској и ограничена аутономија општина. Постављање учитеља и инспектора прешло је сад на државу, две трећине њихових плата плаћала је држава, а једну трећину општина. Решено је питање учитељског образовања, установљене стипендије за учитељске кандидате и основат универзитет за спремање наставника средњих школа. Бугарски учитељски савез, који сада броји више од 10.000 чланова, доста је урадио и допринео за отварање децентрализације школства, за преноашшење учитељских принадлежности на државни буџет и стварање дисцпилинарног суда. Троразредна прогимназија (наша грађанска школа) била је основата као виши тип продужне школе; њени учитељи добијали су своју спрему на вишим педагошким курсевима, који су трајали четири семестра. На те курсеве примани су апсолвенти педагошких или средњих школа. Педагошки курсеви имали су два оделења: историјскофилософско и природњачко-математички. Заједнички предмети су били: педагогика, дидактика, француски или немачки, хигијена и др. Сада се ти курсеви зову „педагошки завод“.
Године 1921. установио је нови школски закон, да се прагимназије имају оснивати свуда, где има више од 20 ђака основне школе. По свршеној прогимназији, ђаци могу походити троразредну реалку. Те ниже реалке налазе се по варошицама и већим селима. Оне су необавезне, а имају циљ да пруже више образовање народним масама и служе као. прелазни степен за стручне школе,