Učitelj
Fe}
ис сања
Преглед наставних средстава 69
сведоче многобројни експерименти као прављење слова од разног пецива (Базедов), па штице, словарице и најпосле кинематографи за шчитавање од којих већина борави вечни санак на школским таванима- па методи: срицање, фономимика, фонетика, фонографика, аналитичко-синтетички и т.д., а све то ради тога, да би се деца што лакше могла научити вештини читања и писања. Уопште узевши настава је лакша, у колико је очигледнија. Очигледност у велико помажу добра наставна средства, јер према степену вредности она могу бити безкорисна па, чак и штетна. Да укратко огледамо досадашња најобичнија наставна средства у букварској настави:
1.) Код штица, које су обично биле обешене о школским зидовима, ученици су учили штиво „на памет“, те се оно, што се хтело постићи са њима, није постизало и — оне су избачене.
2.) Код словарица, које се данас најчешће употребљавају, губи се много времена док се од слова састави реч која нам треба. При томе брзо се 'испрљају и као такве постану неупотребљиве. 8.) Кинематограф — и при најбрижљивијој пажњи врло се лако квари, а састављање речи и сувишо дуго траје.
Пре неког времена г. Михајло Тошовић, учитељ из Вел. Бечкерека конструисао је једно ново учило за букварску наставу коме је дао име Школски Буквар којим се у погледу учила за букварску наставу отишло напред, јер се исто са успехом може корисно употребити у букварској настави.
Учило се састоји из једног ормана димензија 1м Х 0.7мХ 0.27 м и може стајати на столу учитељевом — што је најбоље — или на постољу, а може се и о зид обесити. Предња страна обојена црном бојом и на тој страни, по среди, налази се један прорез дугачак 0.80, м. а широк, односно висок 0.08м. са четири засебна поклопчића који се отварају озго на доле. Овим поклопчићима се прорез може скратити или продужити — како кад треба. Унутра у орману налазе се два ваљка који су у вези са два точкића, који се налазе на левој страни ормана — с поља — један горе а други доле, и помоћу једног од њих стављају се оба ваљка у покрет. На ваљцима је намотана ролна хартије од белог пакпапира дугачка око 30. метара и на истој је штампано букварско штиво са крупним