Učitelj
Из школског рада 623
За коју се децу каже да су непослушна и неваљаларг Ненаде! (За ону децу која не слушају и не раде како их уче . њихови старији, њихови родитељи и учитељи).
Шта чине неваљала деца» — Олга! (Неваљала деца чине што није добро и што не треба чинити).
Тако је, драга дечице! Неваљала деца чине све што није добро, и што не треба чинити. Зато неваљалу децу нико не воли. Свако воли само добру и ваљану децу.
Неваљала деца постају од оне деце, која не иду у школу. Неваљала деца постају и од оне деце, која иду у школу, али "неће да слушају своје учитеље, и неће да раде како их учитељи уче у школи.
Она неваљала деца у ономе селу, која су расплашила птице, те се птице разбегле, нису били ђаци. Њихови роди"тељи говорили су им да не дирају птице, да им не кваре гнезда и не узимају им јаја и младе птичиће. Али родитељи их нису учили и зашто то не треба да чине. Зато ова деца нису знала шта ће бити од тога што они раде. Она нису знала да ће се због тога птице разбећи из њиховога села, да ће се, кад не буде птица, намножити много гусеница, да ће гусенице појести лишће на воћкама, да ће се због тога воћке осушити, па да зато на њима неће бити више ни рода, и да ће то бити велика штета. |
Зато, ви, драга дечице, долазите у школу, па да у школи научите шта је добро, а шта није добро, па да не чините ништа што није добро. Њаци у школи свакога дана науче по нешто.
Хајде ко уме да каже; шта сте данас научили из ове приче — Радоје! (Научили смо да од малих птичица у воћњацима имамо велике користи).
Какве користи имамо од тих малих птичица у воћњацима» — Ацо! (Птице у воћњацима хватају и тамане. гусенице. које би појеле лишће на воћкама, па би се воћке осушиле, и на њима не би више било рода)
_ Па како треба поступати са тим малим птичицама, кад · од њих имамо тако велику користг — Ружице! (Не треба их плашити и кварити им гнезда, као што су радила она нева љала деца).
Волите ли ви, децо, воће» (Волимо, волимо), Ко не волир Сви волимо).