Učitelj

780 Учитељ

нису дужни да и те послове врше, неће да им у томе послу помогну да склопе школске рачуне. Услед тога годишњи рачуни многих школа за више година нису ни до данас прегледани ни одобрени. Код оваквог стања, многе неправичности и неправилности у вођењу школских рачуна остају неисправљене, а школски интереси незаштићени. Да би се овакво стање рашчистило и средило, Министарство просвете је наредило, „да у свима местима где су школски благајници полуписмени и невешти у вршењу благајничке дужности школске рачуне склапају управитељи — деловође месних школских одбора.

Они су дужни да склопе школске рачуне и за протекле године, у колико тај посао није могао бити обављен до сада. Да би се овај посао што пре свршио дужни су наставници дотичне школе да управитељу помогну у овом послу.

И управитељи и наставници овај ће посао радити без права на неку специјалну награду.

Ако који од управитеља или наставника, не буду хтели поступити по овом наређењу, обласни школски одбор доставиће њихова имена Министарству, како би се према њима поступило по закону.

Наставници соколства. — У Скопљу је био приређен курс за наставнике соколства у основним школама. Овај су курс лепо и са одушевљењем свршили многи учитељи и учитељице, али кад је ваљало ту спрему применити и одужити се држави за бенефиције на курсу — одушевљење је попустило, те је Министарство морало да изда просветних одељењима овакав распис:

„Пошто у подручној Вам области има учитеља-ца, који су постављени с тим да предају соколске вежбе, изволите им скренути пажњу, да поверену им дужност имају вршити са пуно воље, труда и љубави, у толико пре што су ослобођени рада у разреду.

У исто време изволите им саопштити, да ће они за тај "рад бити оцењивани као и остали наставници у смислу чл. 48. Закона о народним школама.“

Са своје стране скренули бисмо пажњу младим друговима и другарицама на које се ово односи, да се посвете