Učitelj
Из школског рада 827
Бању досади. Тада забавиља нареди деци, да цртају н. пр. басну „Гавран и лисица", коју су раније научила; да цртају како кочијаш гони коње и друго. Испод сваког цртежа забавиља напише име и презиме детета и датум када је цртеж израђен.
Рад. М. Стефановић.
из ШКОЛСКОГ РАДА 0 електрицитету
— Практично предавање за !|У разред основне школе —
Наставна средства: шипка сумпора, црвеног воска, стаклена цев, магнет, два белутка, лопта, две дрвене облице, чашица воде, мало иверака, пепела; длаке, конци, хартијице, сламчице; два штапића и електрична лампа.
Циљ. Данас ћемо учити о оној сили што ствара грмљавину и задаје нам онда велики страх.
Анализа. Дигните вас двоје вашу клупу! ( Затим наћи некога слабијег.) Хајде, покушај ти сам да је дигнеш с патоса! (И он подигне.) А да ли би је дигао неки првак» (Не може...) А још мања деца» (Не могу. Зашто (Слаба су). Шта треба имати за дизање терета» (Снаге). Да ли је моја снага већа од вашег (О, јесте!) А могу ли ја кренути једну кућу2 (Не.) Добро, а има ли какве силе, која би могла да заљуља и саму кућу (Земљотрес). Каква је то сила (Велика.) Већа од ваше је ли» (О, дабоме!) Је ли видљива» (Није.) Реците сад, да ли је грмело скоро Зна ли ко, шта је у стању да учини гром2 (Да убије, сруши кућу, расцепи дрво, распрсне стену.) Је ли и то нека сила онда» Знате ли неко место, где је ударио гром»
Добро! Гледајте шта ће бити с водом! (Прснути мало воде на зид, тако да све капљице приону за њ.) Где ли је во" да» (На зиду.) Могу ли је повратити у чашуг (Не.) Заштог (Саставила се с њим.) С чиме се још вода спаја» (С песком, пепелом кречом...) Ево да видите то! А да ли ће и лопта остати на зиду» (Ударити лоптом истовренемо у зид. — Одговор: одскаче!) То се лепше каже, децо, одбија се. Запамтите ту реч. Реци ти то још једном! |