Učitelj

:398 | NVO

број на који се количина дели пута налази у истој, а у исто време се понови и радња умножавања — таблица множења. Садржавање може да се изведе и на простији начин. Кад се у капу или кутију метну 25 кликера па се ученику једном нареди да узима одатле по 5 (левом руком 2, а десном 8), а други ученик броји гласно колико пута онај изводи по 5 кликера. Колико си пута издвојио по 52 Колико је то 5 пута 52 А шта је пети део од 252 Колико износи петина од. ВР АН "три петинег Кад би 25 кликера поделио петорици колико би _ сваком даог А подели 94 кликера шесторице! Колико ћеш сваком датиг А 25 кликераг (Сваком ћу дати по Би 1 кри-

кер преостаје — претиче). Подели то на табли! Подели 24 наго. 6,25. 5, + 1 «|. 0 24.0 4 24:8—9 7 [+] [1] РОТ

9

|

|

Кад овако предочи и обраде таблица множења и де„љења, треба настати вежбањем да се и запамте и вежбати их дотле док оне не постану потпуно својина ученика. Ако се у току вежбања примети да неки од ученика не ррзуме, одмах. се треба вратити на предочавање очигледношћу и не журити докле год сви учнници добро не схвате. Онда таблица мно_жења, неће задавати ни учитељу бриге, а ни ученициуа муке.

Београд. Дим. Ћ. Димитријевић

учитељ

LITERATURA:

A. Gerlach; Sch6ne Rechenstunden 1921. H. Ктег, Тћеопе ипа Ргахб 4. Rechenunterrichts, 1920. Walsemann, Die Rechenkunst.

a Die Zahlenlehre, 1925.

—-_ _—