Učitelj
288 Учитељ
Зар у ограду ставити целу даску од 3 или 4 метра дужине» Купују ли се те даске готове по дужини»
3) Једна боца вина стаје 10,1 динара. Колико ће се боца добити за 80,8 динараг Живот не пружа овакве задатке То би и смешно било, послати у радњу налог да изда за 80,8 динара потребан број боца с вином од 10,1 динара комад!
4) Једна домаћица купи једну шунку за 256,5 динара. Колико је килограма била тешка, кад је рачунат килограм 47,5 ДИ нара Ово је нелогичан задатак, јер нико неће купити шунку за толике новце немерену. И зар није било боље други део задатка извести тако, да кад је шунка измерена, нађено је да тежи 5,4 Кгр., пошто је рачунат килограм те шунке »
5) Неки сељак посеје 76,5 Кгр. ражи и пожње 994,5 Кгр. ражи. Колики је принос» А од чега зависи принос Да ли друга нека њива гора не би дала мање ражи, или нека боља вишег Која је њива добра Овај и овакви задаци врло су површни.
(Осим оваквих задатака наше рачунице за ђаке основних школа пуне су задатака из занатства, трговине, добитака и штете, учињених трошкова, наслеђа и чега и каквих још не. Али сви су без и једне речи о тим пословним односима. Замишља се ваљда, да ученици основне школе све то треба да знају, па само да примењују у таквим примењеним задацима. Колико непознавања круга искуства код децер! И зар је важнија рачунска радња од богаћења духа дечјег»
Решавање задатака
Решавање задатака састоји се у извођењу рачунских радња. У случају да су дати задаци, за рачунање, решавање је само израчунавање, а у случају да су дати задаци за израчунавање (примењени задаци), израчунавање је везано за претходно размишљање о датим односима.
Примери: 1) Задатак: 36 49
Решење: 36 + 40 = 76 766 +– 8—284 36 + 48 = 84
9) Задатак: 7 Кгру. 119 Кгр Решење: 7 Кгру 350 Кгр = 50 пута 7 Ккру 63 Кгр= 9 пута 7 Кгрру #13 Кгр = 59 пута 3) Задатак: 28 Ел 45л— 17 Ел б6л
Решење: 928 Ед 45 л - 17 Ел И Ел 45 л Ел 15 л 45 л - || Ел И Ељ = || л _ 10 Ело9 л