Učitelj
Стара основна школа код Саборне Цркве 519
Питање. Која су главна језера у Русији2
Одговор. Главна су језера у Русији: Ладога, Оњега, Пејпус и Иљмен.
Итд. Место крајњих или доцнијих ово су била нејакој дездици прва знања.
Овако је ишло и с осталим предметима, са катихисом, цркгвеном историјом, рачуном, све тако у питањима и одговорима.
И као што рекох већи су ђаци слишавали по групама, а Ђаци су без смисла торокали упамћена питања и одговоре. Кад учитељ није пазио деца су подмићивала оне, што их слишавају печатима, кифлама, јабукама, чварцима итд. да известе учитеља, да су знали.
Кад се слишавање заврши, они, што су слишавали, рапор"тирају учитељу, ко зна, ко не зна. Тешко онима, који не знају, а нису имали чиме поткупити другове.
Учитељ је казнио пацкама, клечањем, апсом и све то пропраћао досадним придикама и горким сарказмима, који нису ни мало штедели понос и частољубље учениково. Уопште слабији или несташнији ученици били су увек на нишану учитељеву, да их изгрди, да их исмеје, да им се наруга. Остала деца су ипак уживала извесну протекцију и с њима се поступало с обзиром. А то је, вероватно имало и своје лепе последице у облику захвалности
ученичке. Понајтеже је ишло с рачуном. Таблице су се училе на памет
а рачунски задаци су се певали потпуно са мелодијама, које су деца сама смишљала. у
Нити су се училе вештине, ни песме, ни гимнастика, нити се излазило у поље и на излете. Само прослава св. Саве и Врбица повраћале су у живот ученике из оне чамотиње, у којој их је школа држала. Било је нешто и црквенога певања и по која световна, и писања мастилом на незгодним прописима (писанкама).
Новаковић строг, саркастичан, лак да се расрди и изгрди није пазио да му настава буде занимљива и да развија пажњу и интерес код деце. Једну једину ствар износио је често у настави и она нас је врло занимала. Често би нам читао приче из Светог писма, мислим из Даничићевих „Прича из старог и новог завета“. Слике из тих прича: Адам, Ноје, Аврам, Јосиф итд. веома су нас. занимале и сви смо ћутке и с највећом пажњом слушали како нам учитељ чита, па то често и причали.
Иначе очигледности, поступности, разумне дисциплине, ин"тереса, етичког васпитања и педагошког поступања у школи није