Učitelj
524 Учитељ
Треће (пролетње-летње) трсмесеч је 1 Пролетњи радови А. У башти
1 Припремни радови у разреду
а) Семење баштенских усева. Разликовање по њиховом спољњем изгледу.
6) Састављање ко; лекција семена. Клијање семена у чинијама и сандуцима. Услови клијања. Растење баштенске и цветне расаде у сандуцима. Где је могуће покривање расада стаклетом или кутијама. Посматрање утицаја топлих леја на растење. Ако школа има топлих леја посматрање растења биљака у њима и ван њих.
2 Рад у башти и цвећњаку
а) Састављање плана за башту и цветњак и његово остварење. Делење баште на делове за разне културе. Копање земље. Спремање разних делова земље за разне културе (за кромпир, за расад купуса, за коренасте усеве итд.). Сађење једнога истог усева на спремљеном и неспремљеном земљишту. Посматрање рашћења. Познавање биљака по клици.
6) Главни баштенски коров. Способност корова да ниче и захвата простор. Његове врсте.
в) Расађивање расада. Фигуре из цветних расада. Поливање и заграда баште и цвећњака.
3 Занимање у разреду
а) Састављање и решавање задатака у вези с радом у углу живе природе и у башти како с децом другога разреда тако и с ученицима осталих разреда; баштенски радови домаћих и њихових суседа.
Задаци у којима се приказује поправка земље ђубретом и њен бољи принос.
6 Птице на реци: Гуске, шотке, вивци.
У вези с тим материјалом у школи се могу вршити следећа занимања:
Сабирање и одузимање у форми: 234 57, 787—49.
Множење и делење у форми: 84%Х3, 238 :2.
6) Написати у својим књижицама чега има новог у живом углу и у башти. Састављање реченица, које се односе на боју и форму листа, мирис, величину стабла и друго. Састављање извештаја: шта је ко радиог
в) Причање деце шта је ко радио у домаћој башти. Са-. стављање приче и слике.
Б. Домаће птице
а) Познавање кокошке. Спољашњи строј њенога тела: перјани покривач, кљун, чула. Добивање хране. Храна кокошке. Средства заштите: ноге, крила и кљун.