Učitelj

Комплексна настава [| разреда основне школе 925

Расматрање свежег кокошкиног јајета; његов спољашњи изглед (боја, под пипањем); унутрашњи садржај: беланце, жуманце, љуска, њене особине. Коме је потребно да се љуска лако ломи»

Демонстрација: излазак пилета из јајета. Како је то оно успело

Котарица с пилићима и квочка. Упоређење кокошке с пилићима по спољашњем изгледу: перје и паперје, боја. Шта једу и пију пилићи»

На птичјем дворишту: младунци разних врста, друге домаће птице (пловке и друге). Њихове особине.

6) Теме за ученичке приче: „Шта се десило с јајетом“, „Случај с квочком“, „Храбри петао“. Састављање реченица с изменом речи у падежима.

в) Слободно цртање деце онога што су она опазила на птичјем дворишту и што их је нарочито заинтересовало.

г) Задаци: храна домаће живине, расход у целини и у преводу на новчану вредност; годишње ношење јаја једне кокошке. Објашњење услова под којима се могу гајити кокоши, пловке и гуске.

Сабирање и одузимање бројева у форми 58076, 827—76. Множење и делење с једноцифреним бројем.

Извођење пилића; коштање за једно лето; вредност једне кокошке на пијаци.

д) Читање чланака из ове области.

В. На улици у пролеће

а) Оправка улице. Да се деца умно развију и прошире своје математичко знање, посматрања над поправком улице и кућа, треба предузети обраду тема у школи.

6) Задаци који се односе на оправку калдрме: | м“ калдрме кошта материјала 20 динара, надница једнога радника 30 динара; један радник за дан изради 50 м:.

Множење и делење бројева из округлих десетица.

в) Пролећна трговина на улици: хаљине, обућа, јагоде, хлеб, свежа риба и друго.

Биљке на улици, у друштвеном врту.

г) Литерарни материјал о пролећу, о буђењу живота у пролеће.

Г. Пловидба по реци. Риболов

1 Изглед реке с моста. Простор: ширина (мерење по мосту), ток, таласи и друго; пловидба по реци: врсте судова, спо-.. љашњи знаци сваке врсте; начини покрета; чамац који се покреће веслом, једрилица, барка, пароброд, моторни чамац.

2 На пристаништу: Посматрање делова једрилице и пароброда (без објашњења зашто се пара јавља снагом); упоређи-