Učitelj

532 “ У читељ

| МЕ А А ________________--Н 5 = 40

захођењем крила, овако:

Наставник разброји ђаке према томе колико жели редова. Ако жели три реда, он командује:

„По три раз-број с“

На ову команду ђаци предње врсте разбрајају се почев од | деснокрилног. Први на десном крилу изговори гласно: први; друБ ти до њега каже: други; трећи у врсти каже. трећи; четврти до

њега почиње опет са први, пети други, итд., док се сви не разброје. — На овај исти начин наставник разбраја на 5, 6, 7, ко: лико жели редова.

За овим следује команда:

„у троред лева крила напред сту-пај“.

На ову команду ђаци изврше три корака тако, да све по тројица изврше захођење за '/, круга 909 и тако построје редове. Они који заходе крећу се пуним кораком, а они пак око којих се заходи изврше потребан број корака у месту и једновремено са осталим се окрећу тако да су ђаци у свима врстама и за све време поравнати. Ђаци из задње врсте иду за својим

_ редним другарима у потиљак задржавајући исто одстојање. На овај начин добијени су редови, које треба сад само размаћи.

Кад смо овако добили строј за просте вежбе, израдићемо лично целу вежбу (састав) са сва 4 такта, равномерно бројећи на гласу 3, 4. 1,2, 9.:%, мито прво изговарамо: три, четири, па 1, 2, 3, 4. Прво изговарамо 3, 4 зато, да би темпо увежбали, па „ад после изговоримо: |, ми у том темпу извршимо одређени

"лет; на 2, застанемо (издржање); на 3, пређемо у нов по-

ча 4, застанемо. Тако је пређен 1 такт. Одмах затим у

=“, непрекидно, радимо и следеће тактове, док не изхстав, сва 4 такта. Е

"аставник бројати равномерно МА а И

~ па изазвати окретније ђаке да пред стро-

чештно понове, и потом цео разред лепо

обрадити и следеће тактове, све по“

"~ би ђаци увежбали темпо и сви

~ми да броје, а наставник да

"а, јер би наставника много

зрло пажљиви, што "аставе науче па аци, зашта треба · гова, тако да кад ремено свршава. На

и обућу вежбача. Оно

а да је лако и спретно. „нталоницама. А кад вежслави, онда у црвеној ко-