Učitelj

618 : Уа и те

2 Понављање; упоредо с читањем педагошких дјела и проучавањем педагошке историје врши се понављање грађе предузете у ПГ и ТУ разреду учитељске школе.

3 Методика (посебна): та се педагошка дисциплина дијели у ове радове:

_А) Хоспитовање: Кроз читаву годину хоспитују учитељски приправници по један сат у седмици у вјежбаоници. Наставник методике, а и други наставници учитељске школе и вјежбаонице, одржавају у тим сатима узорна предавања. Осим тога хоспитују поједини учитељски приправници редом у појединим разредима вјежбаонице по једну седмицу. Код тога хоспитовања привикавају их наставници вјежбаонице на све самосталнији рад у народној школи.

Б) Теоријско објашњавање онога, што се мотрило код хоспитовања у вјежбаоници са стајалишта специјално методичког. На основи узорних предавања одржаних у вјежбаоници објашњава наставник методике методичке особине појединих наставних предмета одређених за образовање ученика у народним школама.

В) Практичне вјежбе: На основи хоспитовања, што га врше учитељски приправници редом по једну седмицу у вјежбаоници, задаје учитељ вјежбаонице учитељскоме приправнику једно практично предавање, што ће га он извести у посебном наставном сату једнога дана идуће седмице. Учитељ вјежбаонице послије одржане практичне вјежбе саопћује приправнику своја опажања. Наставник методике надзире тај рад.

Г) Договори за покусна предавања: Сваке седмице у једном посебном наставном сату одређеном за посебну методику, а најбоље непосредно након сата у ком су приправници хоспитовали у вјежбаоници, објасниће наставник методике једну методску јединицу из предмета, код којега су хоспитовали. На крају сата одредиће учитељскога приправника, који ће то пргдавање у једном сату извести у дотичном разреду вјежбаонице, на основи писмене приправе.

Д) Угледна предавања: Изводе се према пређашњем договору у посебном сату вјежбаонице, а у назочности учи: теља вјежбаснице, наставника методике и свију учитељских приправника У разреда.

Е) Накнадно претресање рада код угледних предавања: У посебном сату промотриће се рад угледнога предавања у назочности учитеља. вјежбаонице, наставника методике и «свију ученика У разреда. У том ће сату предавач поднијети извештај о своме раду. Он ће свој рад објаснити са стајалилшта дидатктике и посебне методике и изнијети о њему своја опажања. Једнако ће тако изнијети своја опажања о предавању учитељски приправници У разреда, учитељ вјежбаонице и наставник методике.