Učitelj
Књижевни преглед 633
веверице, — чије би им скупоцено крзно доносило лепе приходе и побољшало живот, да није несавесних прекупаца. У сибирским степама живе Киргизи и Калмици. Први живе полуномадским животом, и нарочито воле коње — чувени су као највештији коњаници; Калмици се исто тако баве сточарством, вредни су, мирни и лојални. То“ су ови исти симпатични Калмици које код нас у Београду срећемо, и који су заиста мирни и вредни. људи. — Северније од Киргиза и Калмика живе Татари који су некада имали своју државу у Западном Сибиру, али после освојења од Руса скоро су се изгубиле њихове старе особине, готово су сви напустили номадски живот и подлегли утицају руске културе. У степама понегде још живе номадским животом, а чувени су и као кочијаши онамо куда не пролази железничка пруга.
Као што је примећено, најмногобројниј ја је популација сибирских Руса. Живот ових Руса у Сибиру био је у почетку тежак, имали су најпре да се прилагоде климатским условима, а затим да уносе културу међу полудивље староседеоце. Али су се напори богато исплатили: Сибир је богат рудним
благом и крзнима од велике вредности; сем тога и земљорад-
ња је врло лепо развијена у Западном Сибиру и јужним делоанИН Источног Сибира; исто тако и сточарство. Трговина је доста жива. Сибирске вароши засноване од Руса освајача и досељеника постале су центри власти, трговине и саобраћаја. А Велика Сибирска железница, која спаја Балтичко Море и Велики Океан, показује шта је све у стању ум човечји да створи.
Ово је кратак преглед онога што нам је г. „Тараканов изнео о Сибиру и животу у њему. Кад се узме да је то један интересантан предео и географски и етнографски — мање познат братске Русије, ми свима најтоплије препоручујемо ову занимљиву и корисну књижицу, нарочито за нашу школску омладину, мојој ће лектира ове врсте бити и корисна и СИ јатна.
Р. Мићић
Милутин А. Николић: Савремена педагошка питања. Као социјални живот, и педагогика, рефлекс живота, из дана у дан се развија и прилагођава стварности. Она скоро упоредо иде у свом развитку са развитком или променом схватања циљева живота. НЕ Е Свако доба има своју идеологију, а из ње се развија читава литература која третира педагошка питања кроз призму. свог времена. У садашњици је нарочито истакнута и подвучена Радна школа. То је сасвим разумљиво, кад се зна да се у садашњости Рад нарочито цени, јер је сва благодет чове-