Učitelj
100 Учитељ =
на школским радовима са зафркачима. Радо опонаша одрасле. Привржен и услужан. Доброг је срца".
(С обитељским приликама ученика В извештава једна Уученица учитељске школе ово.
_ потиче из доста угледне породице. Његов отац је трговац. У тој породици влада велики склад и доста је имућна. Мали В има увек прилике нешто лепо видети и чути. Колико ми је познато, његови родитељи много пазе на њега и воде велику бригу о његову васпитању. Никад се њега не види да скаче с другом децом по улици и да виче, него увек иде са својим родитељима или са својом браћом. Често га видим С прозора мога стана како пролази са својим оцем или својом мајком те увек запиткује: „Како тог Зашто тор“ итд. Више пут сам дошла у њихов дућан и видела сам га како увек нешто ради или разговара с оцем. Једном је његова мајка приповедала у дућану, да он чим дође из школе одмах напише своје задаће и научи их, а тек онда се иде играти.“
Из свега видимо да се искази деце, учитеља и родитеља углавном подударају. Сви приказују малог В као савесна, уредна и добра дечка. Поред доста високог степена интелектуалног развитка сусрећемо код њега и лепих моралних 0с0бина, добра срца, радо потпомаже своје другове, послушан, није свадљив итд.
Не смемо узети одвише строго ону ману што је наводе 32% деце тј. да се посвађао и потукао са својим друговима. Скоро сви одмах додају да су се брзо и помирили. Мали В се баш налази у оној доби кад код дечка превлађује борбени (комбативни) инстинкт. Дечки се потуку један с другим без нарочитог разлога, само за вољу борбе. Ово је проучавао познати женевски педагог и дечји психолог Пјер Бове.“) Он је деци поставио питање да ли су се када потукли и зашто, нека наведу случај ког се најбоље сећају. Одговор је био отприлике код све деце исти: потукла су се да се потуку, без нарочитог вањског узрока. Побуда долази изнутра, то је нагонска радња, а највише се испољује између 10 и 13 год. наравно да има и ту индивидуалних разлика, код једног детета ће се појавити пре, код другог после.
За даљње васпитање ученика В имамо само зажелети да овако повољне прилике под којима се он развија и надаље потрају. Можда би било добро припазити да се код њега не развије одвише таштина и охолост, које као да су већ у заметку кад превише пажње посвећује свом екстеријеру (вањштини). .
(Наставиће се)
#) Рјегге Воме:[: | тизипе! сотбаћј, Хепзсћаје!, Рејасћаих е! Мезе.
к3