Učitelj

144 Учитељ

188 7067 РА АВА ва

ненормалног ђака, занима се са њим и испитује га. Као тезу за испит мора да поднесе резултате тог испитивања и да ту своју тезу брани пред нарочитом комисијом. У тези кандидат мора нарочито да истакне до којих је резултата дошао у соматичком и психичком испитивању ненормалног. Ако теза буде задовољила комисију, кандидат се пушта на усмене испите, прво теоријске а затим одржи и једно практично предавање пред комисијом. У току школске године кандидати се упознају са дидактичким материјалом, који се употребљава у тим школама и покушавају У радионицама да га и сами израђују. Нарочита се пажња обраћа на проучавање сличних института и школа у иностранству и упознају се са целокупном литературом из те области. |

9. Дечји судови у Пољској. — У многим модерним државама установљени су нарочити судови за децу злочинце. Такви судови постоје иу Пољској а онај У Варшави сматра се као најбољи. Судија тог суда је госпођа Грабинска, која је у исто време и члан Комитета за заштиту државе при Друштву народа. Она је на једној седници изјавила, да су овакви судови неопходни у свима земљама. Дете по њеном мишљењу краде због беде и глади а често пута и због жеље, да дође до неког допадљивог предмета. Због тога никада деци не треба давати новац, нити прилике да осете његову вредност. Многа деца краду само зато, да би дошли до новца и са њима отишли у далеке земље, како би онда постали славни глумци, артисти итд. Кажњена деца упућују се у заводе за проправку, тако зване заводе за малолетнике, где се предају нарочитим васпи“ тачима, који их васпитавају и уче корисним занатима. Уређење тих завода треба да буде по свима хигијенским принципима. 3. Истраживања психолошких института. — У бечком психолошком институту завршила је своја испитивања Карлота Бухлер 0 интересантном проблему: зашто деца лажу

Резултати показују да 36% деце између 6—14 година сматрају лаж потребном. Пре пете године дете не лаже свесно и све оне нетачности, које изговара, плод су његове фантазије. Од 5—10 године дете лаже или због имитације, или да избегне неку казну, или да спасе друга. У извесно доба дете је често пута импресионирано „корисним“ лажима, које чује од одраслих и за које се не осећа сукривац. Оно долази тако до уверења да је дозвољено па чак и лепо лагати.

После осам година дете научи „школске“ лажи. Оно се не устручава да пред учитељем лаже и да тако оправдава своје недозвољене поступке. Пре десете године ретка је лаж којом дете тужи некога свога друга да би себе спасло, а ако се то