Učitelj

204 Учитељ

десно и равнају се док не заузму такав положај по фронту, да имају прописно растојање (10 см) и да њихова рамена буду у једној линији са раменима крилних. Ђаци задње врсте прво заузму прописно растојање и стану у потиљак, па затим и они окрећу главу и поглед на десну страну и равнају се као и они из предње врсте.

По изговореној команди наставник се уверава, да ли су ђаци правилно стали по фронту, да ли су заузели прописан став, је ли задња врста стала у потиљак са предњом и узела прописно растојање (добар корак од пете вежбача предње врсте до пете вежбача задње врсте), а сви да ли су добро поравнати и да ли су на прописном растојању. Ако је потребно, наставник стаје на пет корака у продужењу крила на страну равнања тако, да при овом равнању на десно, његово лево раме буде у продужењу линије равнања и тако се уверава о равнању предње а потом на исти начин и задње врсте.

Кад се сврши равнање, наставник стаје на своје место, а то је на половини ширине њиховог фронта пред средњаком у предњој врсти за 5—6 корака, и командује:

„Мир-но!“

На ову команду ученици окрећу брзо и једновремено главу и поглед право напред.

По овом следује команда:

„На парове раз-број с!“

По овој команди ђаци предње врсте разбрајају се с десна у лево тако, да први с десног крила (највећи) изговори гласно „први“, онај до њега „други“, онај до другог „први“ итд. док се тако не разброје сви. За ђаке из задње врсте важи разброј њихових редних другова из предње врсте, 14. дру“ гова за којим стоје.

Да би из овог основног развијеног фронта добили потребан строј за вежбање, командујемо:

„У двојне редове на дес-но!“

На ову команду сви се ђаци окрену на десно за 90%, и одмах затим сви парни („други“) искораче један корак десном ногом у десно и у напред и стану десно поред беспарних („првих“) исте врсте тако, да буду са њима поравнати. То у почетку треба изводити на 4 темпа, овако: на 1, ђаци се окрену на десној пети и прстима леве ноге; на 2, донесу леву ногу десној; на 3, искораче десном напред у десно и стану десно поред беспарног („првог“) у истој врсти, и на 4, донесу леву ногу десној и поравњају се. Сад -смо добили колону двојних редова. Ученици стоје по врстама све по четири и поравнати и по ширини и по дубини.

Да би имали довољан размак за вежбање, да ученици један другом не сметају, командујемо: