Učitelj
Проблем данашње школе 381
Не постоји један радни метод, већ више и сви су добри, ако се постиже циљ радне школе и ако је полазна тачка спонтани интерес. По Феријеру екскурзија није само средство већ метод рада, којом ученик долази до знања и која служи као база колективног рада.
Метод рада заузима данас основно место у школи и он се заводи као социјалан и социјално-васпитни елеменат, који концентрише око себе целокупан процес васпитања и образовања. .
Нова, радна школа има у првом реду да реши методолошки проблем; тј. да ученик властитим радом стекне способно-сти потребне за доцнији живот и рад његов у друштвеној заједници. Радна школа није само решење чисто дидактичког већ и васпитног проблема. Није радна школа она, у којој се само стиче знање на један целисходан начин, већ је и школа, која у ученику развија карактер у смислу преданости социјалној гзаједници. -
Трећа тачка указује на потребу припремања новог наставног особља, нових учитељских снага.
Питање учитељеве личности такође засеца већ у наставни метод. Основни задатак припремања наставника је у томе, како би научили да сами створе најбољи метод.
Припремање нових наставничких снага је сасвим оправдано; кад се тражи реформа школе, траже се и други, нови учитељи, који су одушевљени реформном идејом. Они ће бити та нова сила, који ће својим идеализмом проносити идеју кроз школу и учинити је чињеницом. Али они треба да имају и потребну спрему, да знају начин, пут да остваре ту своју идеју.
Кад се боље загледа у суштину овога проблема, мора се доћи до закључка, да решење тога проблема претпоставља оно прво решење: наћи нов метод. И овај проблем се, дакле, своди на методолошки проблем. Нов учитељ мора имати нову идеју и нову методу. -
Кад се тврди да претварање данашње школе у нову радну школу лежи у стварању новог учитеља, тиме се проблем само помиче, али се и не решава.
У тесној вези са проблемом учитељеве личности стоји и питање проучавања дечјих стварних способности.