Učitelj
326 у Учитељ
међународној финансијској конференцији у Брислу где су мишљења могла да буду слободно излагана „без бојазни да ће се њени закључци одмах претворити у обавезе међународне конвенције“. (Седмогодишњи рад Лиге народа стр. 46.)
Лига народа ће свакако настојати и даље. Један застој или неуспех за њу не значи отступање, већ само прибирање нових снага и удвостручавање напора. И ти напори у свима гранама друштвеног живота имају само један циљ — мир. То (6 Су штина њенога става, која избија из духа самога Пакта Лиге народа који она спроводи. У тој духовној атмосфери јавља се и идеја Бријанове Пан-Европе, која хоће да створи европско 1единство као услов и гаранцију мира и благостања целога света.
Пред том идејом може се бити скептик, али јој се мора одати
дужно поштовање.
И учитељи из свих европских држава створили су једну међународну учитељску организацију у духу пацифистичке акције Лиге народа. У њој је до сад организовано више од 600000 учитеља из свију европских држава и један од најглавнијих задатака њихове заједнице јесте сарадња на одржању мира. На своја последња два конгреса, у Белинзони и Прагу, они су донели важне одлуке које би требале да воде томе циљу. Ради се на међусобном зближењу и учитеља и ђака из свих зе маља; на установљењу курсева на који се позивају учитељи из "других држава, на извођењу екскурзија учитељских и ђачких и дужем бављењу у средини туђег народа; жели се, да се што више уклоне баријере које су одвајале кроз векове народе, и да из једнога ближега познавања дође до пријатељства широких слојева народних, које је најбоља залога миру.
У школама, учитељи кооперативно сарађују са утврђеним
циљем на развијању љубави према другим народима и на угушивању свих непријатељских осећања према туђем народу; из уџбеника и дечије лектире избацује се све што развија осећање мржње и култивише само оно што спаја народе; припремају се уметничка и литерарна дела свих народа у којима се огледа здрав и мирољубив дух њиховог генија и то се даје васпитаницима да читају и да се тако међусобно упознају. Полази се са оправдане претпоставке, да се може волети само оно што се зна и култивише се тим начином једно универзално осећање и мисао. Таквим радом учитељство ће допринети, да се код
Е 3 4 5
а аља а 24:а
аи с