Učitelj

Домаћа књижевност 783:

рање политичке тековине наших дана. Због тога он долази до закључка, да треба што пре приступити прикупљању грађе за. израду југословенске педагогије, изградњи југословенског педагошког система, који би кроз васпитање младог нараштаја стварао убеђене грађане и апостоле југословенства.

Књига садржи и неколико чисто педагошких чланака. „Основи земљописне наставе“ написани су у циљу упознавања. првих географских појмова и логичном читању карата. Тог је. један успео нацрт предавања за почетну наставу земљописа у Ш разреду. Исто тако достојно се одужио Стеви Окановићу, изразитом педагогу свога времена и типичном претставнику наше расе и педагошке културе. Он је био једна крупна. фигура у нашем школском свету у којој су биле спојене особине доброг практичара, темељног познаваоца педагошке литературе, великог писца и доброг организатора. Као изразити Хербартијанац он је заступао теорију формалних ступњева, пратио нове покрете у настави и васпитању, писао чак и за децу и био познат као веома духовит човек. М једнога дана, када је Београд издисао у једној страховитој агонији, Стева Окановић лежао је на самртничком одру као уморно једро на води и потсећао на неки давни, тешки бол и на неке

_горко проливене сузе... 5

Књига је завршена са неколико успелих реферата, написаних објективно и са пуно смисла. Стога ми је нарочито. задовољство да констатујем, да се последњих 10 година из. области школског и просветног живота није појавила тако: актуелна књига као ова. То јој је најбоља препорука.

Радиша М. Стефановић

Апје Оећапсезећ!: Кадпа Мећода росетода статја. 'Геомја 1 ртакза. За рт Поли! тадпе хајефтсе У Тебаја Птлаупе 2епсКе псњеуаке бкоје п Ластеђи. Ластеђ 1981. Села 30 Фа.

Учење је тешка ствар. Школско учење такође. Ако је још слаб наставник школа је у томе случају дечја мучионица. То је апсолутно сигурно кад је реч о предавању почетнога. читања и писања.

И писац ове књиге дели ово мишљење. Како би се другојачије могло протумачити његово писање књига: Пебј! затотад, Мефода робетоса бнапја | рзапја је раф до 5Јободтић зазђатака и књиге коју овде приказујемог

(ово његово стално истицање овога питања заслужује пажњу свих наставника. Овим приказом ја бих хтео да укажем на то, да ова књига не заслужује само пажњу по важности питања које третира него и по начину на који га тре– тира. По чемуг

Пре свега писац је у овоме питању у идејама Нове школе. Ма колико за њу немало данас услова ипак је у да-