Učitelj

194 Јда Кипјапт

тим интелектуални и вољни процеси сами нису довољни да одреде психомеханику неке индивидуе, већ се поред њих морају узети у обзир и емоционални феномени свести. Јер да се добије тачна индивидуална слика неке особе није довољно да се само констатује како утиче спољни свет на њу (интелектуални процеси) или како она утиче на спољни свет (вољни процеси), него ваља знати и то како се она осећа када спољни свет утиче на њу или када она утиче на њега (емоционални процеси). Да би се дакле могла одредити нека духовна физиономија, потребно је утврдити висину свих трију основних процеса психичког живота, а не само интелетка и воље. Истина је додуше да је експериментално испитивање емоционалних функција свести много теже, него испитивање интелектуалних и вољних функција, али то још не значи да је оно принципијелно немогуће.

Но и поред тога, метода психолошког профила је несумњиво од огромног теориског и практичног значаја, јер она не само да открива главне црте духовне физиономије, него их и графички претставља. Она се показала као врло моћно средство за решавање многих питања психиатрије, педагошке, теориске и практичне психологије, а нарочито је од неоцењиве вредности за саветовање при избору позива као и за циљеве педагошког лечења. Она спада несумњиво у ред најзамашнијих психолошких и психиатриских тековина нашега времена.

Спеапје код дизеупо гаозгаје десе | пједоуа тегода ро дозроаа! Рекедг

од Тде Еипјашп, пазјаупсе Огадапзке ЗКоје пи МипКкоусшта

Рапазпја је тодегпа редавогија одуПа, изфрја угедпоз! спапја, које зе оспе о род ришзкот хеђанста, пиејекшан2та, арзтак позни, јег је зуоје рппсре 2а5поуаја па раћојо5Кој Спјешс: 105НКШ јотетада. Опа зротапоз! и дејеш да спа, тије гаф! штеџиске акцупозн, мес ћлојозке и Којој зе осламаји тапшезјасје, јег Чеје пе пад да зфуага ргедтеје, п! да !паза зуоје угаје, уес се џертезапо иа да 12та2 перге пе рокизаје Биса ртета ипшгтабпјој ћагтопи!"). Ти зуоји Ндојобки акбупоз! Која зе јаја зато и зафји деНија а, 15 кол5нН зи Чапазпј редаром, изеубј спапје и зуојит тегодата 1 чзјепита

) Б. Сопзпе!: „Ге деззјп дез епгагц5“.