Učitelj

Стварне области у рачунању 219

Први разред

„Да играмо железницу!“ То је најчешће слушана дечја жеља. „Ш, ш, ш... Ја сам машина (локомотива), и зачас се ухвате зањ Пера и Јова и игра почиње... Играјмо то и у школи (1 раз. добројавање и одбројавање). Стојан је локомотива. За њега се ухвате ученици из прве клупе. — Колико их јер Пн су2 За њих се ухвате још два ученика!..

Али се деси несрећа! Тамо на окуци откачише се два вагона. — Милан и Милутин — Колико су садр...

Сада ћемо сви да играмо железницу. Свако дрвце је по један вагон. А два дрвцета једно поред другог јесу машина... ту прикачимо..., откаче се један два... локомотива... и тако извршимо у обиму броја 5 разна рачунања. На станици остану два вагона, на другој станици један... онда се прикаче два вагона... итд.

Други разред (Вожња железницом)

Излазак на станицу. Између осталога опазимо пуно вагона, једни код магацина, а многи опет на споредним колосецима. Колико их има» Овде и тамог... 12 товарних и 17 особних вагона, јесуг 5 вагона [и П кл., и 16 вагона Ш кл. Маневровање! 7 вагона прикаче се за 25 вагона...

У школи: Данас ћемо прикачињати вагоне! Сантиметри биће нам вагони.

Колико вагона има твој воз, Станког Све јединице“) показују 25 вагона на 25 см. Стојане, ти си онај што прикачиње вагоне! Штаг Одмах прикачиње 12 вагона! (Двојке показују на пантљици метра 12 см.). Дакле, прикачимо ових 12 вагона! Ти одмах знаш, колико су садаг Како то» А ко може лепо да броји (доброји, израчуна, прорачуна)» Онда машина повуче задњих 8 вагона... одгура их на један колосек, где већ има 43 вагона... Тако се рачуна са „симболима ствари“ и најзад се стави питање: Ко може да последње откачивање напише цифрама. И на табли стоји: 45 — 13 = 32. А сад ћемо наставити наше рачунање са вагонима! 54 (вагона) — 16 (ту остају) 38 итд.

На станици смо још прочитали на једном вагону: 18 седишта Џ класе и 52 седишта Ш класе. „Хоћемо ли места у П класи или у Ш класиг“ Вагон има много седишта! Дугачак вагон има мање места, него мањи Ш класе, то се утврди. Ово упоређење даје у школи задатке за одузимање („Рачунање са стварном подлогом“).

Трећи џи чешврши разред

Колико људи понесе собом један 8082 Ту стоји готов воз, једно дете са станице каже: „Само треба машина још!“ Записујемо: 22 седишта [, 28 Пи 56 Ш класе. То даје велико сабирање! Да

#) Ученици су подељени у две групе, јединице и десетице.

=