Učitelj
236 Нове књиге И листови
Поуке, Из наших закона и Разно (поуке у писменим саставима). По оваквој садржини ова је књига као нека врста требника за недовољно писмене људе, те је као такву треба да имају првенствено такви. А после овога она је лепо штиво и за остале. Цена јој је мала и незнатна, јер књигу од 18 штампаних табака, велике осмине, мучно ће који други дати по цени од 10 динара. — Техничка спрема књиге је за сваку похвалу, а ради бољег разумевања појединих чланака, у њу је унесено и око 120 лепих слика из живота и историје нашега народа, као и из осталих значајних предмета.
Наши учитељи требало би радо да приме ову корисну и потребну књигу, па да је што више растуре по народу коме је и намењена, зашто је и препоручена од стране Министарства просвете и војске. А осем овога ни једна наша књижарница не би тре"бало да буде без ње. Наруџбине се врше преко Друштва у Сарајеву и преко његових пододбора.
Ст. М. Мијатовић
Ст. Миладиновић: О бријемним исритима за средње школе. Крушевац, 1932 год. Цена 3'— дин.
О пријемним испитима, откако су заведени прошле године (Смн.бр. 24285 од 20 јула 1931) нигде се није повела озбиљнија дискусија, ширих размера, преко наших дневних и повремених листовима, из којих би се могла увидети потпуна оправданост или неоправданост њихова. Било је речи у извесним провинциским листовима („Глас Шумадије,“ „Глас Подунавља“) а од београдских. листова само у „Политици“ од 20-УП-1932 у рубрици „Међу нама“ и „Народној просвети“ (у којој је изишао један чланак потписатога). И то у најкраћим освртима.... Већина је била из редова учитеља, која је била заинтересована пријемним испитима за средње школе.
Ево нам сада и засебне књижице једнога младога и вредног учитеља. Писана је из добре намере: да расветли ово питање са више гледишта и да заинтересованима пружи једно мишљење више међу малобројним другим, документовано и лепо изложено.
Књижица има ове одељке: О пријемним испитима, 1 с гледишта задатака школа; ПЏ с гледишта педагогије и психологије; Ш са социјалнога гледишта; ТУ са гледишта личне и опште културе и доцнијег живота и судбине појединаца; У Какви су сада пријемни испити, а какви би требало да буду, ако је уопште потребно да постоје и МГ Може ли се по гимназијама подићи ауторитет и отклонити криза наставе и успеха и без пријемних испита.
Књижица је интересантна, а гледишта су документовано брањена. Стога је топло препоручујемо свакоме кога предње питање
интересује. Жив. Д. Карић