Učitelj

Нове књиге и листови 395

год је не сврши треба да црта. Сваку причу треба да илуструје; сваки догађај треба да претстави. Споредна је ствар, да ли ће дечји цртеж бити леп и укусан. Главно је да њиме дете изрази идеју, да цртањем претстави оно што мисли. Зато ученици треба увек да имају довољно цртаћег материјала и нарочито писаљке у боји. Оне су нарочито задовољство за децу.

Ручни рад такође је општи предмет, који се не изучава на нарочитим часовима. Све што ученик учи, треба по могућству и да изради. Тај рад врши се од нарочитог материјала а највише од пластелина, иловаче, гумиране хартије итд.

Певање Тонини сматра за најглавнији предмет за развиће слуха. Хорско певање у основној школи он избацује и захтева да сва деца певају у једном гласу, јер је то за малу децу и лепше и лакше и природније.

Књига је изазвала особито интересовање и ми је особито препоручујемо.

|“ Радиша М. Стефановић

Су Нове књиге и листови

Андре Лаланд: Зашто треба да смо добри, превео Милан Шевић. Издање Задужбине Димитрија Стаменковића Српске краљевске академије, Београд, 1932 г. Цена 5 динара.

Г. Милан Шевић, било да пише оригиналне ствари било да преводи, увек пронађе такву ствар која је актуелна и која је од широког значаја. Тако је и са овим преводом: он је умео да нађе у богатој француској литератури важно дело „Зашто треба да смо добри“, које је написао Андре Лаланд члан Института и професор Сорбоне, и да нам га у лепом преводу и лепо опремљено, преко Задужбине Димитрија Стаменковића, пружи за читање. Смер овој књизи је да што простије и што краће изнесе преглед практичних моралних истина с погледом на васпитање. Очевидно актуелна и потребна ствар нарочито у данашњем времену, кад се у садашњем практичном животу на морал прилично мало гледа и кад људи немају увек времена да своју борбу за живот доводе у склад са моралним законима.

Књига „Зашто треба да смо добри“ постала је од неколико тачака малог моралног приручника кога је саставио директор једне француске гимназије и сваке године раздавао га почетком школске године својим ученицима. Тај је директор замолио писца ове књиге, да овај његов приручник замени потпунијом и систематском расправом, која би, још непрестано практична и елементарна, могла бити дата ученицима у руке, да би се они упознали, и да би се упознали и њихови родитељи, не само с принципима, према којима се предузима њихово васпитање, него и са извесним појединостима. Тако израђена она је намењена учитељима који треба њезине речи