Učitelj
540 Књижевни преглед
радио итд. Курсеви морају бити снабдевени свим оним што је потребно за практичан рад.
За оне који не могу посећивати допунске курсеве оснивају се обавезни послешколски курсеви који трају по 18 седмица у години. Њима је циљ:
1) Да пруже један део опште наставе,
2) Да даду један део геориске наставе која дирекнто спрема: за привредну професију и домачићки сеоски живот и
3) Да даду један део привредне наставе и наставе за практичан домазлук.
Поред тих званичних мера које предузимају власти, постоји један приличан број приватних и појединачних покушаја за побољшање и улепшавање сеоског живота. У југоисточним, на пример, крајевима расписан је конкурс за награду и похвалу оних сеоских општина и установа, удружења или других корпорација, које су постигле максимум побољшања у пољопривредном и сеоском животу. Побољшања се односе на материјални положај сељака, на стварање здравствених и уопште бољих услова за живот на селу. Организатори конкурса су тачно прецизирали шта једно модерно село треба да даје својим становницима у погледу хигијене (чистоћа, вода, удобност, лекарска помоћ), осветљења, јавних и социјалних установа (школе, задруге, поште), пољопривредне: опреме, у погледу задовољстава и дистракција.
У истом духу организује се сад конкурс монографија о мерама чисто практичног реда за реализовање и популаризовање побољшања и користи, које прогреси науке и хигијене могу допринети животним условима на селу.
Најзад извесна удружења послешколског васпитања труде: се да појачају и на већу висину подигну морално, физичко и естетичко васпитање како би се сеоској омладини осигурао један морално бољи, пунији и привлачнији живот. Тиме се посредно помаже борби против депопуларизације села, која претставља велику опасност за француски народ.
А) Домаћа књижевност
С. Ј. Хесен: Основи Педагогике. Увод у примењену филозофију. С руског превео Мил. Р. Мајсторовић, 1933. Издање Књижарнице Јер. Ј. Џелебџића, Београд. Стр. 399.
Дело Хесена претставља уистину академско дело. Његово издавање на нашем језику значи много. Тога ради прихваћамо се да га и прикажемо и заинтересујемо учитеље.
Хесен не намеће решење васпитних проблема, него расправља у контровезама, износи разлоге „за“ и „против“. Приказује све