Učitelj

600 М. Гоугак

тање, самосавлађивање са живим бодрењем и при најмањим успесима. Само тако ћемо сачувати ову децу од краха у животу. Оно што се за болесне препоручује, може у наше нервозно доба користити и здравима. |

Ја сам, на овај начин, из круга задатака, који нам се намећу при претварању разреда у једну животну заједницу, нарочито истакла једну област, наиме област самоуправе ученика, коју бих поготову могла назвати саморадно васпитање. То сам чинила стога, што ми тако само можемо докучити вољу дечју и на њу утицати. А тиме добијамо и најбоље упутство, да бисмо уопште могли васпитно утицати. Јер, саморадња је тиме пробуђена и она ће се показивати на свима областима васпитања. Сваки ма и незнатан успех делује у циљу образовања воље и покреће морлне снаге. Затим је даљи корак, да се деца уче истрајности у своме раду, да друге подносе, другима да помажу, да признају знање и способност других и без зависти да с њима опште, као и обрнуто, да све своје знање и способности стављају у службу другима.

Сви проблеми јавнога живота одигравају се у малом школском кругу и ако су деца навикнута на самосталност, она посматрају са размишљањем појаве јавног живота и то зацело не без користи за своју сопствену будућност као и за будућност људског друштва.

'

МАЗТАУМ ВАО

Рогезка КоШпа Обисп гаа 17 геогтан је и Ш таггеди озп. ско1е

од Маје БСомгака, чснејја и Меј. Хдепсјтпа

1

ђ) мач дас (гесег гагтеда ирохпауаји пајрпје зуој хаукај и Коте Дуе. Розје пјеса Мозјаути, а опда РоХебки Коши, 4 10 ро рппари: од БИХеса даети ! од рохлаНјео перогпаНјет, дакје зјагит ршеет и обисауапји сеортаћје, ан 1 зада јефто ргаућт 1 уајатт. Оп1 па Тај пабп ргопсе сбеји Заузки ђапомпи Кгог сјеџ Хкобки 20Фли, Ц. Кгај ро Кгај, а па Копси, фато и јипи зуе хаоктш ији и једли сјенпи: прогпаји зе (ек (ада 5 рони т ројтот ђапоућпе.

Оуакау ри! зтаато пајрпгодицип, а зуе опе дгиге ршеуе 2аБасијето, а пагосто опај, гдје зе дјеса пајрпје проглаји 5 ргегек т ројтот Ђапоџпе, ра и пјој ироглауаји: По, зуе соге, зуе гјеке 4. Пјеса па оуај рочеди! пабп шКкако пе тоги дођго зћуани сеогта!зке хаколе | одпозе, 50 ! језЕ пајуалије и (от ргефтеш 7а даке озпоупе ЗКоје. Ма (ај пабп уеђантат ореј сагије и [от (око геа!пот 1 шеегезаптот ргедтеји. Пјеса ипији пајгизе гедан зуе ојаупе пјеКе 1 ргбоКе Заузке ђапоуте, 15!о #ако отадоуе, гоге, тидтшке #4.,