Učitelj
138 М.М. Д.
Посматрати моделе и слике разних родова животиња и разговарати о ономе што деца запажају: Чиме су покривене, величину, карактеристичне спољне ознаке.
Као наставак овога предавања дошао би разговор о биљкама као живим бићима и утврђивање разлике између животиња и биљака.
Бисенија Лукић,
наставница Вежбаонице Жен. учитељ. школе у Београду
Лупеж и пас декламација за [1 разр. осн. школе
Како се зове животиња која чува кућуг (Зове се пас). Ко има од вас псар Како га зовеш» (Шаров). А ти» (Зељов). Од кога нас чува пас» (Пас нас чува од лопова). Како се још друкчије зове лоповр (Лопов се још зове лупеж). Каква је онда животиња паср (Пас је верна животиња). Зашто (Зато што чува свога господара). А шта треба господар да ради са псом» (Треба добро да га храни).
Једне ноћи привуче се лупеж кући једног господара. Шта је хтео да ради» (Хтео је да краде). Али ко га примети» (Примети га пас). Шта је пас почео да ради» (Пас је почео да лаје). Лупеж га поче молити, да ћути и да се не љути, јер му је донео једну красну и масну кобасицу. Каква је животиња паср (Пас је верна животиња). Шта мислите да му је пас одговориор (Одговорио му је да неће да ћути). Пас му је одговорио: „Нећу ја да ућутим, и десет да ми даш, јер ја видим да ти хоћеш да крадеш“. Па шта је почео да ради» (Почео је непрестано да лаје). Ко је чуо лајање» (Чуо је господар). Шта је онда урадио (Изашао је напоље и ухватио лупежа). Понављање.
Ко је дошао кући господаревој> (Дошао је лупеж). Како ћемо то кратко да напишемо на табли» (Долазак лупежа). С ким се лупеж разговарао» (Лупеж се разговарао са псом). Како ћемо то краће да напишемо>» (Разговор са псом). Шта је радио пас после разговора» (Пас је после разговора лајао). Како ћемо то краће да напишемор (Лајање). О чему смо сад причали» Причали смо о лупежу и псу). Како можемо да назовемо ову причуг (Лупеж и пас). Ко ће сад лепо да исприча о лупежу и псур
Сад ћу да вам кажем једну лепу песмицу, која се зове Лупеж и пас.
Слушајте! Учитељ издекламује целу песму јасно и разговетно, да га сва деца чују, подижући и спуштајући глас где треба. На тај начин деца схвате песму у целини. Затим изре-