Učitelj
310 Наталија Аврамовић
П. РАД СА ЗАДАЦИМА.
Рачунски задаци са овим комбинацијама у границама броја 7.
1) На стварима:
а) сабирање: 1) Један ђак има 6 ораха па добије још 1; колико сад има»
2) Сека и Бата добију од маме кестене, Бата је добио 5 а Сека 2; колико су обоје добили»
3) У кеси је било 4 кестена, ако ставимо још 3; колико ће бити свегар
4) Неки дечко добије од тате 3 ораха и од маме 4; колико је имао свега»
5) Један дечко имао 2 ораха, па је убрао још 5; колико је имао свега» |
6) Ја сам имала 1 кестен па сам купила још 6; колико имам сада»
6) Одузимање: 1) Неко дете имало 7 ораха па је појело 1; колико му је остало»
2) Један бата је имао 7 кестена па је својој сестри дао 2; колико је њему осталор
3) У кеси је било 7 кестена, ако ми извадимо 3; колико ће остати»
4) Неки дечко је имао 7 ораха па је дао своме тати 4; колико је њему остало»
5) Неки ђак је убрао 7 ораха па је појео 5; колико има још»
6) Ја сам имала 7 кестена па сам појела 6; колико ми је осталог
в) Комбиновани задаци:
1) Кад ја имам 5 ораха па добијем још 3, а поједем 1, колико ћу имати»
2) Једно дете је имало 7 ораха, па је појело 5, а добило од маме још 3; колико је имало свега»
3) Ако твоја сестра има 3 кестена и ти јој даш 4, али она изгуби 2; колико ће јој остатиг При решавању задатака водим рачуна, на који ће начин дете решавати задатак, а да му радња буде јасна.
2) Рад на наставним срествима.
а) сабирање: 1) У једној учионици је било 6 клупа, па је учитељ донео још 1; колико је то свега»
2) Једна девојчица је имала 2 књиге, па јој тата купи још 5; колико сад има» !
3) Ако неко има 4 дрвца, па му ја дам још 3; колико је тор