Učitelj

460 Д-р Јован Искруљев

индустријске вештине у секундарним школама, надзорник за индустријске вештине, директор индустријских вештина и позивног професионалног васпитања, учитељ или надзорник за школску музику, инструктор за нудиљске школе, управник за нудиљске школе и директор за нудиљску службу; суперинтендант болнички, нудиља, јавне здравствености; надзорник преко нудиља за јавну здравственост, инспектор преко нудиља за јавну здравственост, директор нудиља за јавну здравственост, учитељ за домаће нудиље и старање дечје, учитељ и надзорник физичког васпитања (гимнастике), учитељ и надзорник здравствени и физичког васпитања, инструктор за хигијену и физичко васпитање, директор за општу рекреацију. Демократско уређење америчких колеџа и университета огледа се у томе што они својим уређењем омогућују и економски слабијим студентима да дођу до свих академских части и диплома за вршење службе у хијерархији виших државних функционера. У ред установа које стоје у служби демократије, долази на прво место: Лешња школа (Зиттег 5сћоођ, затим Университешска екстензија (Опшуегну Ехгепзјоп), Екстрамурални курсеви (Ехпатига! Сопгвез) и Домаћи курсеви за студирање, Кореспонденшна школа (Ноте 5шду Соштзез).

Нема већег колеџа и университета у Америци, а да нема на њему летње школе. Лешња школа Колумбија унпверситета“) спада у ред најразвијенијих и најбогатијих институција ове врсте у Америци. На овој школи приређују преко лета курсеве скоро све установе које спадају под јурисдикцију Колумбија университета. Такве курсеве приређују сваке године у лето и Педагошки факултет и Факултет практичних наука Тичерс колеџа. Летњи курсеви овога Колеџа отпочели су рад 1982 године 5. јула, а завршиле га 12. августа. Курсеви који се слушају на овој школи важе за кредит. Ко има 4 летња курса, вреди му толико колико оном који је годину дана слушао предавања за време редовног школског рада. Када смо подвукли да се за академске части и дипломе тражи бар годину дана резидентног рада, то значи да се у тај рад не рачунају кредити добивени на Летњој школи. Од колике је социјалне користи Летња школа, види се из тога што университет могу да уче и они који не могу да проведу на њему као редовни слушаоци, било што су сиромашни, било што не могу да оставе своје редовно занимање. Летњим курсевима Тичерс колеџа користе се највише учитељи основних и средњих школа и школски административни функционери.

57) Сода Отуегзћу, ВиПено об шогтаноп, Зипипег Зез5топ, 1932. Могтпоз че Нејоћћа, Меу УогК. ;