Učitelj
· Телефон. 709
а кад је мањаг Која је тетива највећа» Када су два круга потпуно једнака Од чега зависи величина круга» Шта је код точка центар или средиште, шта је полупречник, кружна мериферија и пречник» Шта је код часовника центар, полупречник и кружна периферија» Шта је код овог нашег круга центар, кружна периферија, полупречник, пречник и тетива»
7 Сада да прионемо на посао па да нагнемо земљу на овај круг да би изгледао нешто мало вишљи! Шта ћемо да посадимо у центар или средиште» (Једну малу јелу). Посади је! Не рекосте ми, чиме још лакше можемо описати круг» (Са шестаром). Да ли би ми могли са нашим школским шестаром. описивати кругове овде у башти» (Не). Него, где би могли с њиме правити кругове (На школској табли). А са вашим шестаримаг (У нашим вежбанкама). За прављење кругова овде у башти потребно је имати један већи, јачи и грубљи шестар! Код куће покушајте да направите сами један такав шестар са којим ћемо онај други круг идући пут обележити! Нацртајте неколико кругова и јасно обележите: центар, полупречнике,, пречнике, тетиве и кружну периферију!
Живота Марковић
Телефон Предавање у ТУ разреду основне школе
Сретство: две телефонске или радио слушалице које: су спојене са жицом од 60 метара, два једра гвожђа која нису магнетички омотана са изолираном жицом; јак магнет, галванометар, слушалица са жицом од 2 мет.
Учитељ ће са децом укратко поновити како постаје говор и како се живи. Поновиће укратко о уху и начину како чу“ демо. Можемо ли се разговарати са људима ако су они од нас удаљени неколико километара» Како се зове справа, која преноси разговоре на велике даљине» (Учитељ објашњава реч телефон теле == далеко фон = глас). Објаснићу вам како телефон преноси говор на велике даљине.
Показати галванометар. Како изгледа ова справа» А зашто нам служи овај сат» Објаснити да се овим сатом мери електрична струја, и да се зове галванометар. То се напише на школској табли. Шта видите на галванометру2 (Сказаљку). Учитељ помери сказаљку с лева на десно и пита. Како се помера сказаљка на галванометру» (С лева на десно). Чиме је означена јачина померања» (Бројевима). Учитељ скреће деци пажњу на укопчање на галванометру у којем се укопчавају жице.
Учитељ показује јак магнет, који је привукао велико гвожђе. Како се зове ово гвожђе, које је кадро да привуче