Učitelj
166 Милић Р. Мајсторовић
Права култура је увек стваралачка, никако рушилачка, и она увек ствара на културном наслеђу предака, па се никакво ново културно стварање неда ни замислити без предања културних вредности, без везе са културним изворима и резултатима предака, без везе са светим предањем националне културе. Стварање новога од нулте тачке културе, значи соптафсно !п адјесто. Културно стваралаштво на бази координације предања могуће је још и онда, када се култура сматра за главну ствар. Зато сви народи, ако хоће да живе као народи, тј. културно, морају да изживе путеве културе. Тај пут је нама обележио и наш Краљ Васпитач и ми морамо проћи тим путем, јер су то најважнији циљеви нашег живота и бескрајно узвишенији од свих средстава.
А шта одржава континуитет у култури. Одржава васпитање. Бити против континуитета у култури, значи бити уопште против васпитања. Зато је Краљ Васпитач и полагао тако велике наде на народне учитеље, као и све остале наставнике, који раде на васпитању народне омладине. Зато им је Он 20 августа 1931 г. са Бледа упутио знаменито писмо, које у целини опет износимо:
„Југословенски учитељи, прожети љубављу према своме народу и своме мучном али узвишеном позиву, неимара су народне душе, његове националне свести и културе.
„Да би у потпуности одговорили жељама и надама које у њих полажу њихов Краљ и народ, Југословенско Учитељско Удружење, сједињујући све данашње и будуће југословенске учитеље, треба да буде: жижа просвете, стуб југословенског национализма и пошсшрек за сва лепа стремљења у будућности Југославије“.
И ти неимари народне душе знаће да испуне до краја своју васпитачку дужност и у школи и изван ње. Знаће они како ћеу духу Краљеве идеологије васпитавати вољу омладине у страхопоштовању према апсолутним вредностима националне културе, према ономе што је изнад обичних људских страсти. Они ће васпитавати вољу народне омладине, која не сме бити одвојена од највише истине, добра и лепоте: у субјективности националној, која ће се изједначити са објективношћу наднационалном.
Кјиђау Који асје озен о4 зуоје тагеге, Као 1 пјеп бог, ва ! сегпја, уедго 1 зитогпо газро!оХепје, зуе зи 10 ФиђоКе КИсе 17 Којћ 5е достје гагућја 1 тегадије пјероу рзуект Кагактег,
Ттољап Сугјас
Вог да ргози испејја ра гоанеђа.
Магодпа 17гека
5која је пајизубепј: ћгат згесе пагодпе. АП,.... хаг пи опда 1 зуегетст (ога ћгата испет у, пајигуКетје зјире згесе пагодпер
о гебе лим фи те