Učitelj
РВ
ЏА|ТЕЈ-УЧИТЕЉ
РЕрАДОЗК! САЗОР|5 ЈОДОЗОМЕМЗКОВ ЏСТЕШ5КОВ ЏРРИХЕМЈА
РЕВЕЏАР 1935 ВЕОВРАРр 15 (49) 800. ВР. 6 ОВЕОМ!К: М!Ш1С Р. МАЈ5ТОРВОМ!Е
ПСИХОЛОГИЈА И ПЕДАГОГИКА
Научне и практичне користи од употребе тестова интелигенције")
— Од А-ра Борислава П. Стевановића —
Данашње стање мерења интелигенције. Бине-Симонова скала. Примена у области наставе и васпитања. Контролисање ученичког напредовања у школи. Без објективних тестова је тешко оценити ученикову интелигенцију. Важност тачне дијагнозе прелазних случајева. Хетерогеност разреда и „рад са целим разредом“. 06 јективно средство за проналажење слабоумних. Тестови и правилна дијагноза психопатолошких случајева неуспеха у настави. Малолетни злочинци. Тестови и наставни програм. Наша деца и деца других народа. Тестови и питање деч Јих уџбеника. Тестови и наставне методе. Тестови и школски надзор. Саветовање деце у школовању и избору позива. Важност одабирања обдарених. Биолошки, социолошки, раснохигијенски и етнопсихолошки проблеми нашег народа, и испитивање ИНтелигенци је.
Данашње стање мерења интелигенције
Психологија индивидуалних способности је изишла из фазе развоја када је требало доказивати да се душевне способности могу мерити и да их треба мерити. Данас се те способности мере. Колики је замах то мерење добило види се из Терманове процене да се већ ускоро после светског рата испитивало у Сједињеним Америчким Државама 250.000 деце годишње само помоћу БинеСимонове скале, одн. помоћу Терманове ревизије те скале. Хиљадама наставника у Америци је већ онда било добро обучено у упо-
треби ове методе. По Термановој процени само 1919—1920 школ-
У 5" 5" ј% . :) Одељак из књиге спремљене за штампу: Ме рење интелигенпије, упутство за употребу Београдске ревизије Бине-Симоновот система.
Учитељ 3 = 26