Učitelj
Пројекат наставног плана и програма 538
облика — као стварна настава у најужој вези са искуствима које дају четири годишња доба. Поред тога се круг искуства проширује на цео домаћи крај са људима, животињама и биљкама, на површинске и климатске прилике. Краљевски Дом као чувар домовине. 2) Лепо изражавање мисли треба да се непрекидно негује. Нарочито треба будити љубав за природу и смисао за лепоту, заштиту животиња и биљака.
3) Изражавање радом: цртањем, илустровањем, моделовањем и изрезавањем очигледно претставља појаве из околне природе која допуњава њихово схватање.
4) Способност за читање џи писање усавршава се. Читање треба да је течно и разговетно и то не само из читанке него и из других препоручених књига и часописа за децу. Подесне песме о природи и из дечијег живота декламују се јасно и изразито; исто тако и изреке и пословице.
5) Писмено изражавање мисли треба да садржи преписивање, диктат и заједничко, разредно састављање писмених радова у оквиру и с обзиром на идеју водиљу.
6) Језични облици (граматика) служе буђењу осећања за правилну усмену и писмену употребу народног језика. На основи типичних грешака у домаћем дијалекту, праве се правилне реченице, речи, слогови и гласови. Једнина и множина, лица и родови.
П Рачун
Циљ. — Деца треба да средину у којој живе бројно (нумерично) разумевају и да то употребе у задацима које решавају, с осећањем тачности и правилности.
Поступак. — 1) Помоћу предмета у природи треба да се код деце развију јасне претставе о количинама и бројевима у обиму до 100.
2) Умножавање и смањивање количина, сабирање и одузимање, таблица множења, множење, мерење и дељење тумачи се с обзиром на средину у којој деца живе.
3) Година, месец, недеља, дан, сат. — Новац и кг. мере (на стварним примерима). Примери мерења из живота.
Ш Цртање
Циљ. — Цртање као наставни принцип треба издашно да помаже стварну наставу с обзиром на идеју водиљу.
Поступак, — Илустровање доживљаја из дечијег живота у природи.
М Лепо писање
Циљ. — Дете треба да стекне прецизан и уједначен рукопис, али индивидуалност, као израз личности која се развија, никако не сме да се сасвим уништи.