Učitelj

Педагошки значај слободног времена 655

Чатрапји. Мека од сатира озгауЏа је зуој поуас општа Кој; Биди дози па пућо“о тезго, зједбетсенпа зуојшт. Розједпје годте (1982) али зи %еђји да ћијади апака, Конко ш је озфајо од ргећодић сепегасјја, пробеђе 2а озтуапје „Пекгонјема Гопда“, одакје се зе ротасан пајђој исеша ро зугзеки ЗКкојоапја.

Омо је једпа 158пзка 2аједтса оде зуако озеса зуоји диХпоз! 1 зјага зе да загадјије за озбашта а орзје Чођго, хеб Атапда. 1ђа5 ома 1езпа загадпја и !зрипјауапји фФиХпозн језје једап од пабпа мазрапја. То Зкон даје зазупп озођепо ођејеХје 1 дић Кој ппргезјошга зуе Кој зе прогпаји за пјепот згефпот, Каге опа рп Кгајџ оуог одеука и зуојој Кој121.')

Могето зтаан да је оуа 5која, тада розјој! зкого 11 десегије, ј05 имек орипа згашса сде зе ргоџсаџајц, угје екзрептеп! за рпштепот поућ мазршић рппсра. АП ђе зштпје опа је розја ргаућани ршет. Озпоуа ха рштепи рппстра Жроја : гада и гајеатс: и мазрнапји ројоХепа је. Рајја прогрипјауапја роћеђпа ви, пагоско и ргауси исешкоуе затогадпје 1 Којекупог гада. Загадпја ггтедји Зкоје 1 годнејја (езпа је. Вех [е загадпје орзгапак ЗКоје Као рпуа!пе изјапоуе бо БизКЦисеп. Гпасе је и розједпје угете рпгпаја 1 27 апСпо.

Мпога јат гадите! ЊИ Зи пјет исете. Медји пјипа зе пајаге јекап, адуокан, тХепјеп, штете 1 дгио!. 5у1 ош одгауаји 1 даје мези за Зкојот Која је уодја Жуогш Вгох Жуог. Рпгпапја 382ц за тпогћ зтапа. Мегијет, да се пасејо Муоја 1 гада и 2аједпс розјан оре 2а 5који и ђидиспозн. Матегшисе са зтуагпоз! Која

пат де и зизтге!.

Педагошки значај слободног времена

— Од Крсте Јонића —

Главни је задашак васпишању да сшвори правилан ритам између рада у школи и слободног времена. То је проблем којим се и Русо бавио када је у свом васпитном роману „Емилу“ препоручивао: „натраг у природу!“ Али природно стање, о коме је он сањао, никада није постојало, нити ће икада бити, већ је стало само до тога, да се с времана на време олакша детету, како би се оно оспособило за усвајање културе. Сав труд око реформе школе остаје без довољног успеха, жалбе на оптерећеност наставом и на многе нежељене дечје поступке неће престати све дотле, доклегод се не буде педагошки гледало не само на радно време у школи, већ и на слободно време ван школе, само с том разликом, што за слободно време вреди други педагошки принципи.

Код многоструких и заплетених облика данашње, нарочито великоварошке културе, не треба ни у слободно време оставити дете самом себи, нити пак мислити да је то време нерада, пошто

1) Одеђек: Ге роши де уне зосла!.