Učitelj

ЏАТЕ Ј-УЧИТЕЉ

РЕРрАДОЗК! СА5ОР!|5 Ј)ЗО5ГОМЕМЗКОВ ЏаТЕЈ5КОВ ЏОРИХЕМЈА

ЗИМ 1935 ВЕОДРАР 15 (49) 6400. Ве. 10 ЏРЕрМ!К: М!Ш1С Р. МАЈБЗТОРОМ!С

ПЕДАГОГИКА И ПСИХОЛОГИЈА

Опажања и искуства о наставној пракси у нашим школама"

— ОД Ар. Љубице јовичић —

Поред другог рада на побољшању школских прилика и организовање оваквих педагошких састанака јавља се као неопходна потреба. Сумње нема да и они, у знатној мери, могу допринети што потпунијем и правилнијем схватању школског живота и потстаћи интерес за бољи васпитни и наставни рад.

Али, пре него што се пређе на предмет узет за претресање, потребно је нарочито нагласити да се при томе мора имати слободан поглед у ствари, без самообмане и без предрасуда. Тек кад се тако гледа и кад се искрено и отворено износе чињенице може бити користи од тога.

Не може се порећи да се у нашем школству не врши постепено унапређење. Интересовање за бољим и савршенијим приметно јача Тежње да се у наставном послу иде поузданијим путевима расту. Са интересом за правилније и савременије педагошке погледе иду и покушаји појединаца у смислу тих погледа.

Али, као што се све ово не може оспорити, исто тако мора се признати да се растење и сазревање врши сувише успореним током.

Интимнији додир са школским животом и радом открива нам многа и многа лутања, многе одомаћене и раширене заблуде, које тирански притискују и заустављају ход напред.

Добро школе безусловно тражи да се на њих укаже, да се оне истакну и подвуку. Наш задатак у овој прилици и јесте да се изнесу основни недостаци и грешке, којих се настава мора ослободити.

1) Предавање одржано на конференцији београдских учитеља 21 марта 1985 год. 4 1

Учитељ

46