Učitelj

166 Дим. Ђ. Димштријевић

6) Дат је први сабирак (само неизбројан) Овде су 5 куглица. Која је последња» — Пета. — Примакни

још 2 куглице! — Које си примакаор — Шесту и седму. Сад други пример: Замислио сам један број, он броји 2 више. — То је број седам. — Кажи само 6, а зна се да треба да се дода 2.

Ученици броје: куцну лево од палца леве руке и кажу шеста, енда куцају по раширеном палцу и кажипрсту и кажу: седма, осма. Овај поступак мора да се вежба на многим задацима до потпуне тачности,

в) Одређени збир

Овде су 6 куглица. Дотурите још 2 куглице! — Седма, осма. — Колико су свегар — 8 куглица. — Кажите сви: 6 куглица и 2 куглице јесу 8 куглица. 6--2=8. Могу да се употребе и просте бројне речи: шест, седам, осам.

г) Низови:

8 152 д) Мешовити задаци: ђ) Понављање и задатака + 1

| + 1 | 2-1 | 3З-1 8-1 14+=2 | 22 | 3-2 итд. до 8--2

е) Задаци из живота долазе у примену доцније.

3) Добројавање све по 3. а и 6, као код прошлог одељка.

в) Низови и групе:

1-=3 443 2+8 5—+–8 6-+3

943 2—–3 4-3 2-=3 7Т-8

7-2376--8. 374 2-–2" 1=-3

ЕП --3 2521 6-=-8 3561, Зла, З--9. |-+2 2-—-–3 3+2

г) Задаци из живота.

4) Добројавање све по 4.

а и 6 као раније.

в) Низови и групе.

14 5+4 244 64 З--4 4--4

2--4 | 3--4 4 РА 5-Е4 5--5

644 5-4 444 З-4 2-4 1--4

141 1--2 1438 1-4 2-1 2-=2 3--2, 2--4 итд. 14 4+1 2-4 4-+2 3—4 4-8