Učitelj

О „Педологији“ [. Блонског 309

гијског васпитања“, кажу они. И заштитници бајки несумњиво постижу своје циљеве, јер је она средство које улива наду за усађивање одређеног погледа на свет. Резултати таквог васпитања исувише су очевидни: место борбеног херојизма — осећање неодлучности, малодушности; место материјалистичког, схватања свега историјског збивања — објашњење појава у свету божјом силом; место стихијске побуне против неправде и угњетавања која позива у борбу — осећање смирености и покорности; место револуционарног херојизма — понизни страх од сиромаштва и јадно клањање пред раскоши и богатством; место ватрених, живих образаца живота који нас окружују у датом моменту — бескрајни свет лешева далеких историјских времена. Није ли то потсмевање над стварним дечјим животом»г

Од детета се скрива стварни свет. Најјаснији обрасци данашње стварности склањају се од наших васпитаника, а митски обрасци првобитних хероја помућују душу и ум детета. Нека дете, пре свега, схвати и сазна све што га окружује и што у њему изазива живи непосредни интерес, нека се упозна са свима појавама из живота природе и људског друштва, с којима се сусреће сваког дана и сваког часа; нека се научи да схвати све што види, чује, осети; нека осети да је део тога друштва у коме живи и развија се, а затим ћемо га увести у ризницу народне литературе и објаснити му од чега је и како живео првобитни човек, какав је био његов језик, како је мислио, веровао и осећао.)) Тако ћемо створити човека радника наоружаног науком свога сголећа, који удружује у себи истовремено и обученог радника и господара живота.)

(Крађ)

О „Педологији“ П. Блонског

— Од Василија Пејхеља —

У последњој глави писац говори о законима променљивости у примени на дете и прилаже низ антропометричких таблица, које се односе на раст и тежину руских дечака и девојчица. После тога износи познате већ Бине — Симонове тестове за испитивање умног дечјег развитка. Као последњи његов прилог овој књизи је формулар који је врло важан за педагошко проучавање деце. Он садржи рубрике, које износимо у скраћеном облику.

| Наслеђе. (родитељи и рођаци)

1. Шта је пробанду — отац, старији брат итд. 2. Раса — плави, шатен, бринет.

5 9. Лновскан: „Хрестоматиа по основиђем вопросам теорин и практики трудовон шко п“ част третђа, — Государственое издателњство 1984 г., стр. 60. ) На молбу неких сарадника „Учитеља“, продужавамо дискусију о улози

бајке у васпитању и уопште о њеном духовном смислу, да би се проблем вишезначно расветлио. Ур.