Učitelj

406 Милован Н. Косановић

оргегестуан ЊЕ иснеје род гопако !ебЕ т ортегебсепјет Аапазпјсе, (о пе зато о Њ: ј0 БПо пезосјајпо, пето ! у:е: песомјеспо. А Бидипо пујегет да зе пе Њ; рознојо заугзепо габфа, јег зидејцјето и дођи Које је ргерипо азрна а ргетајо родНутћ штоуа.

[ зад, ако зуе рпђегето гад! Копаспос гедтеа, зидапсето зе за апјешсот, ро Којој је објтедпо да зе пи зргетато па отадији рајасе, а петато Сит п Кибси да :2а:ауато. Зрогедпо је за Копко печтршуозн пат 5е оуо пазе гегоптпо рнапје патшесе, з1дБапа ти је да зе зктотпо зри пекот игји Ноке. (У бе песо !Ко, уобо 1 да 5е ргеуагт). КИије гесепо да 5:10 цатето К згси |! 5ктШто гике, песо да екопопизето за пат 2хаћфемта, +). да ђието розћирт је да кадто пајрпје да зе розтојесе сКкоје Чоуеди и зКкјаа за гакопот 1 4 дакнет рппстрита, да зе 12агдауапје ЗКоја уг51 за убе гагитјеуапја, а пе (од згапе орбНпа) за штајо, да зе исте! газтегеје од ргекођгојаћ исетшка 1 гаггтеда, ако 1! пе и ш!етези испеђа, пека Биде и шиегези исешка 1 пагодпе ргозујеје порсе; падајје, да зе дапабпјет иснеузкот Кадги ротоспе ! да зе зразе од Таја пог, ан 1 пеорћодпоо, зписпос 2аричапја, Нт о се пш зе роуесан пјесоуе екопотзке тоб Ш ти о агаупот Нозки 05/ошган згедуфуа 2а ргозтепје ргојезјопајпог 1 орбе КиНигпос ћоп2опја, па опај Ш 5сап пат Како је [0 :ЛоХепо.

Ме тогето 2пан КонКка је угетепзка Фзфапсја до дапа Када се регзопаџпа гејоппа до4 ц Копаспи јаги, а! Кадсод ин о [ој геТогпи Бидето газргамјјан 1 разан, штајто мада па шпи Мејомаки акзоти: КиНига је опдје, сдје је Бјасозјапје — 1! розао се пат би ојакбап 1 па зонапој озпоу1. А ако Бидето кади зрогедпе 12јаље, 1е5Кко да сето 11 пасб,

Опет за интелектуално подизање учитељства

= О Милована Н. Косановића —

У броју 3 „Учитеља“ т. г. изаошао је под горњим насловом чланак Милана Првулова. Мако се не слажем са њиму свему ипак желим да додам неколико објашњења.

Он сувише смело говори, отворено и искрено признаје да за много што шта смо криви сами. То је тачно. Зашто је то таког На то нам писац не одговара. Истина, он наводи тобоже одговор: те недовљна организација, неразвијена сталешка свест, живот на селу итд. Писац свесно или можда несвесно прећуткује једну болну истину. Нема смелости да је каже. Да будем искрен: ја ћу је свесно прећутати. Мако колега алудира на старије учитеље да они даду своју реч, мислим да није грех да се чује мишљење и младих. |

1, — Желимо академски образоване учитеље — то је данас само пуста жеља и ништа више. Нешто желети а немати за то

~