Učitelj

430 Библиографија

>

искуство је углавном усвајање живота и пружа детету сигурност у животу. Потпуно развијена рефлексија за, време младићког доба води истраживању значења живота и следствено и нетацији значења живота. Мишљење 0 животу је у себи деструктивно за првотну срећу у живљењу. За секундарну вољу да се живи потребно је дубоко проницање у смисао живота, Основне су карактеристике секундарног позитивног схватања живота : вођење живота, близу стваркости, тражење смисла у самом животу, веровање у значење нндивди, утицаја и отварања, рад за своју личност, уклањање једностраних трансценденталних неприлика животног циља, одмор, једноставност, сигурност у току живота, у тубљењу себе у оном што је превише индивидуално и појачање заједнице. Воља да се живи није исто што и оптимизам.

Тће Тгаттта от Теасћег5 |п Зсобапа — (Ри зболтса! ош пе) Ву А!екзапдег Могдап. — У почетку 19 века почело се водити рачуна о образовању учитеља у Шкотској, и то под утицајем моннторијалног система Бела п Ланкастра. Треба истаћи да је Шкотска имала академски образоване учитеље јер су два акта из 55 1616 и 1638 тражила да свака парохија, мора нмати учитеља, који може учити граматику, латински језик, логику и реторику. Како се почетком 13 века почела развијати трговина и индустрија а свет се скупио у градове то парохијалне школе нису могле удовољити новој потреби и тако су хиљаде деце остале без икаквог образовања. Да се овоме стане на, пут отворене су школе и са неквалификованим учитељима. Из оваквог стања настала је нај плоднија реформа 19 века у Шкотској за образовање учитеља. Филантроп Девид Стоу основа 1816 вечерњу недељну школу а касније дневну школу за децу испод 6 година „пре нето су њихове интелектуалне и моралне навике потпуно формиране и кад се намлази на мање тешкоћа за развитак добрих навика“.

ову школу су натрнули многи људи п жене који су желели да постану учитељи а вежбали су се у новим методама које је Отоу увео н ово је био прави почетак образовања учитеља у Шкотској. Иза овога се оснује Глазговско педатошко друштво 1834 године које је имало две уворне школе од којих је касније постао „Нормални семинариј за образовање учитеља на најбоље начине интелектуалног и моралног тренирања тако да учитељи могу добити потпуно и професионално васпитање“. За управитеља ове школе натјецао се н Тома Карлајл. 1837 сатради се нова школа н колеџ за 1000 ђака ни 100 студената и ово је добро познати Оппдаз Уаје Ттанупе СоПете. Црква је имала такођер видну улогу у образовању учитеља. Она је подигла семинаре у Глазтову, Единбургу, Абердину. Данашње образовање учитеља основано је на закону од 1901 године а подељено је на 4 покрајине. У свакој провинцији постоји покрајински комитет од око 40 чланова међу којима су преставници универзитета, учитеља основних и средњих школа и преставници цркава које су поклониле своје колеџе н намештај за учит. школе. Главни рад врши дентрални ексекутивни комитет који се састоји од дванаестак чланова.

Добр. Милетић

Књиге послате на приказ

Љубомир Н, Вукашиновић (Петра Мркоњића бр. 1! — Београд): Даснал Манча — драма у једном чину, ср. 8%, стр. 16, цена. 4 дин. Издање пишчвево.

Јозђр А, Соказ; Ргојекаћ поуод пазгаупод рјапа | ргодгата ха дгадаплзке 5Које Кгаемјле Јидозјамђје, 5 орббт 1 розеђиј чршаупта та пјекоуш ртакОбли ретепи. Регтоугтад 1985, 80, 567. 54, сепа 15 0.

Ж. М. Јевремовић: Историјске знаменитости Београда и Земуна, Београд 1985, ср. 9, стр. 50, цена 10 дин. Продаје уредништво Туристичког речника. Краљевине Југославије, Београд Кнез Михаилова 18/1.

Филип П. Тошовић: Практична привредна знања с домгћинством за 1/ разред. Београд 1985, 89, стр. 48, цена 6 динара. Штампано као рукопис. Издање Томе Јовановића и Вујића.

Филип П. Тошовић: Практична привредна знања с пољопривредним поукама за |! разред. Београд 1985, 8%, стр. 56, цена 8 дин. Штампано као руколне. Надање Томе Јовановића и Вујића.

Филип П, Тошовић: Практична привредна знања и умења, за ! разред више народне школе и приватну употребу, Београд 1935, 8', стр. 68, цена 8 дин. Штампано као рукопис. Издање Томе Јовановића и Вујића.

би